Antwerpen - Centraal

Gestart door Peter, 02 maart 2007, 15:21:11 PM

wimmeke

Om eerlijk te zijn ze konden nog niet richting berchem rijden omdat wisselstrrat aan inrit van berchem pas in her weekend gelegd wordt

Dus toch nog even afwachten [:o)]

Frans HOOYBERGHS

Als "gewone mens" heb je waarschijnlijk van de feestelijke opening van de Noord-Zuid verbinding alleen iets gemerkt op televisie. De prominenten hebben hun festiviteiten ondertussen gehad. Alle "gewone" mensen werden verjaagd vanop perron 1 op Antwerpen Luchtbal, zodat ze vanop perron 2 konden zien hoe de champagne (of toch iets van die aard met bubbels) in de trein was bedeeld. Vuurspuwers, jongleurs en steltlopers mochten de genodigden vermaken vanop perron 1 en 2/3. Genodigden die welicht niet zijn uitgestapt om met "gewone mensen" in de kou, regen en hagel te staan. Toch een foto gemaakt als de trein aankwam op perron 1 en een kwartiertje later weer vertrok. En geduldig gewacht tot de lege trein, met de immer vriendelijk zwaaiende machinist (waarschijnlijk ook een "gewone mens" die zwaait naar een andere "gewone mens"), na de festiviteiten leeg terug kwam. Hoeveel genodigden gaan vanaf nu met de trein "werken"?

Ach ja, de foto's van deze "prominententrein" vind je hier;

http://www.modeltreinacademie.be/index_bestanden/Fotogalerij-ingezonden-foto's/Frans-Hooyberghs/2007/index_bestanden/page0065.htm

En vooral, die andere "gewone mensen" met camera en fototoestel hebben mijn dag mee goed gemaakt. Hopelijk hadden de prominenten ook een leuke dag!

wimmeke

Had je iets anders verwacht . de heren mogen in hun bezigheden nooit te hard gestoort worden [8D]

ter titel van inlichting Bestuurder was Alain Jammart (BT te FN-C)

Peter

Vanmorgen eens gaan kijken naar de nieuwe sporen  (-2)
Mooi, mooi, mooi!! Er is nog wel veel werk te doen, zoals het dichten van die waterlekken die neerplensen (niet ver van de roltrappen op niveau -2) maar het beloofd zeer goed te worden voor de toekomst.
Het enige nadeel dat ik zie zijn de grote afstand die je moet afleggen als je van -2 naar +1 wil gaan. Er is namelijk geen direkte aansluiting tussen de roltrap van -1 naar 0  en de roltrap van 0 naar +1. Hopelijk verbeterd dit als de roltrappen aan de zuidzijde geinstalleerd zijn.(of komen daar enkel trappen?)
Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

Op 19 en 20 mei zou er een feest zijn gepland om de opening te vieren van het vernieuwde station en kan men GRATIS[:D]een ritje maken door de nieuwe tunnel . Allen daarheen
 

Gerolf

Vanaf morgen rij ik er zelf vaak door, op weg van en naar het werk [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Vanaf morgen rij ik er zelf vaak door, op weg van en naar het werk [;)]

Je zou zo zeggen dat je morgen met plezier zal gaan werken, Gerolf. [:o)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Vanaf morgen rij ik er zelf vaak door, op weg van en naar het werk [;)]



Opgepast. Als hij midden in de tunnel stopt en de deuren gaan open, dan is dat geen terroristische aanslag, maar dan moeten de reizigers gewoon helpen duwen. [:D] [:D] [:D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door SuSke

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Vanaf morgen rij ik er zelf vaak door, op weg van en naar het werk [;)]



Opgepast. Als hij midden in de tunnel stopt en de deuren gaan open, dan is dat geen terroristische aanslag, maar dan moeten de reizigers gewoon helpen duwen. [:D] [:D] [:D]

Zijn er geen pedalen voorzien om mee te trappen? Dan kan ik blijven zitten [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Frans HOOYBERGHS

Ik ben vandaag toch nog maar eens gaan "spotten" aan Antwerpen Dam en in Antwerpen Centraal.
Het is toch echt indrukwekkend, en dan druk ik me nog enigzins voorzichtig uit. Er heeft niemand moeten helpen duwen, er waren al veel treinen op -2, zelfs mijn echtgenote is al een keer door de tunnel gereden en afgestapt op spoor 22 (eerste cijfer staat blijkbaar voor verdieping), er waren tal van NMBS-medewerkers om de mensen de weg te wijzen en informatiebrochures te bedelen, er waren natuurlijk  "kinderziektes", maar er heerste een heel aangenaam sfeertje. Zwarte en witte mensen spraken me spontaan aan, zelfs Nederlanders waren onder de indruk. Het leek wel zoals met de hoogdagen vorige zomer toen de olifant en de reuzin de hele stad in een feestelijke, gemoedelijke, plezante ... stemming brachten.
Elke treinliefhebber moet dringend eens gaan kijken. En al de anderen ook trouwens!
Voor hen die er vandaag niet bij waren, graag foto's, die je hier vindt.

http://www.modeltreinacademie.be/index_bestanden/Fotogalerij-ingezonden-foto's/Frans-Hooyberghs/2007/index_bestanden/page0069.htm
http://www.modeltreinacademie.be/index_bestanden/Fotogalerij-ingezonden-foto's/Frans-Hooyberghs/2007/index_bestanden/page0070.htm
http://www.modeltreinacademie.be/index_bestanden/Fotogalerij-ingezonden-foto's/Frans-Hooyberghs/2007/index_bestanden/page0071.htm
http://www.modeltreinacademie.be/index_bestanden/Fotogalerij-ingezonden-foto's/Frans-Hooyberghs/2007/index_bestanden/page0072.htm
http://www.modeltreinacademie.be/index_bestanden/Fotogalerij-ingezonden-foto's/Frans-Hooyberghs/2007/index_bestanden/page0073.htm

(Helaas is de URL te lang om ze hier te tonen, sorry!)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Frans HOOYBERGHS
(Helaas is de URL te lang om ze hier te tonen, sorry!)
Het ligt niet aan de lengte van de URL, maar aan de spatie erin.
Niettemin: mooie foto's, Frans. Ik kijk er naar uit om het vanaf morgen in het "echt" te zien!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loco

Wat ik zo vreemd vind is dat de vierdelige stelletjes AM75 door de tunnel mogen. Die hebben toch geen chemische toiletten, of vergis ik mij. Anders gaat het daar binnenkort stinken. Ik had zo gehoopt dat ze die zouden vervangen door anderen. Nu moet ik straks weer die oude troep in Mechelen opstappen.

Anarchy

De tweeledige klassiekjes hebben ook geen vast toilet, die komen ook de luchthaven binnen [:D]

poco loco

citaat:




Ik kan mij moeilijk "infrastructurele flaters " van dit kaliber voorstellen .

Jan
[/quote]

Ik raad iedereen aan het boek "Op dood spoor" (door Philippe Janssens, uitgeverij EPO, 1995), te lezen.
Hierin wordt een overzicht gegeven van de infrastructurele- en andere flaters van de NMBS, sinds invoering van het IC-IR-plan.
Ronduit hallucinant!!

groet, luc.

Gerolf

Ik heb vandaag voor het eerst door de tunnels gereden (trein op -2) [8D]
Ik moet zeggen, na j???ren in een werf de trein te nemen (tijdelijke loopbruggen inclusief) doet dit toch wel iets. Het station is nog niet helemaal af, maar het resultaat van die talloze bouwvakkers-uren mag zeker al gezien worden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw