Nieuws:

Nu in MSM 251 BAAN: Lisette * Useldange

Hoofdmenu

Telefoontje

Gestart door Bundesbahnfreak, 01 maart 2007, 19:42:20 PM

Bundesbahnfreak

Ik was vandaag aangenaam verrast op mijn werk (tractiewerkplaats Hasselt) ik kreeg een telefoon van een machinist die later in ons gesprek zei dat hij ook op dit forum zit.  Het werd een aangenaam gesprek.  Hopelijk zijn er nog NMBSers die we op deze manier kunnen ontmoeten.

Hapkin, bij deze, als je nog eens in de buurt van FHS/WDT bent, spring eens binnen h?8D

Groeten

Rudy

factageklerk

Ik ben een voormalig poetser geweest van de NMBS dienst Facility management in Hasselt. Ik heb daar af en toe ook eens de leslokalen van de treinbestuurders en die bureau's + de refter van de machinisten en de koerdienst moeten schoonmaken wanneer de vaste poetser ziek was of verlof had. Misschien heb je me daar ooit zien rondlopen ik werkte daar nog tot juni 2004.

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door factageklerk

Ik ben een voormalig poetser geweest van de NMBS dienst Facility management in Hasselt. Ik heb daar af en toe ook eens de leslokalen van de treinbestuurders en die bureau's + de refter van de machinisten en de koerdienst moeten schoonmaken wanneer de vaste poetser ziek was of verlof had. Misschien heb je me daar ooit zien rondlopen ik werkte daar nog tot juni 2004.

Vermoedelijk wel, ik zit op het bureau TOSC (dieseltractie)

factageklerk

Ik was nogal een zwaarlijvig type en droeg een brilletje en was er altijd in de voormiddag wanneer ik daar dienst had. Dienst 8 als ik me niet vergis. Waar is de tijd ondertussen heeft men beneden al het sanitair,de machinisterefter en de koerdienst vernieuwt meestal was jullie bureau gepoetst voor jullie arriveerden. Komen daar nog af en toe duitse diesellocs binnen in de WDT[?]

Bundesbahnfreak

Nee, de 215's zijn verdwenen sinds eind 2005, ga eens op de site van Railpix van Werner Consten.  Onder "Bilder",V-loks deutschland naar BR 215,225 daar staat een foto die ik genomen heb van een 225 met een 55 te FHS/WDT.

Momenteel staan bij ons alleen nog 41s en55s daar waar ooit de 51-62 en 73 thuis waren.

Nu hebben we (diesel) alleen nog 41s en een paar 91s. De electrische tractie heeft breaks en 96's

Groetjes

hapkin

Beste Bundesbahnfreak,
Voor mij was het ook een zeer aangenaam gesprek. Ik denk eveneens dat er nog verschillende NMBS-ers op dit forum zitten. Ik zal zeker eens langskomen, alvast mercie voor de uitnodiging.
Mvg
Steve

Bundesbahnfreak

Allee tot binnenkort dan[;)]

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door factageklerk

Ik was nogal een zwaarlijvig type en droeg een brilletje en was er altijd in de voormiddag wanneer ik daar dienst had. Dienst 8 als ik me niet vergis. Waar is de tijd ondertussen heeft men beneden al het sanitair,de machinisterefter en de koerdienst vernieuwt meestal was jullie bureau gepoetst voor jullie arriveerden. Komen daar nog af en toe duitse diesellocs binnen in de WDT[?]

Eigenlijk spijtig dat we elkaar toen niet ontmoet heben h?, waar zit je nu?

factageklerk

Eigenlijk spijtig dat we elkaar toen niet ontmoet heben h?, waar zit je nu?
[/quote]

Na de NMBS heb ik nog een tijdje bij de gemeente begijnendijk gewerkt. Momenteel ben ik werkloos, ik onderneem pogingen om opnieuw bij de NMBS aan de slag te kunnen gaan onder een andere functie maar dat is tot op het heden toe nog steeds niet gelukt. Jammer trouwens ik deed die job van poetser wel graag maar het ziet er niet naar uit dat men in de nabije toekomst poetsers wil aanwerven

n/a

Mogen Infrabel'ers ook meedoen?

Werner (I-I.41, Barastraat 110, Brussel)

Bundesbahnfreak

We horen nog altijd samen tot de NMBS-groep h?[;)]
Een geluk dat er in de NMBS-groep nog mensen zitten die van hun hobby hun werk gemaakt hebben (of omgekeerd) dit geeft toch een exra motivatie om er het beste van te maken, in tegenstelling tot velen die het maar een 9 to 5 job vinden[8D]