Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

realiteit van seinen

Gestart door n/a, 22 februari 2007, 03:21:09 AM

hpmhenckens

Kijk voor veel modellen NMBS seinen eens op onze site. Over uitbreiding met keepers enz. denken we op dit moment na.
www.henckens-seinen.nl  ofwel  info@henckens-seinen.nl

Veel sukses en tot ziens op onze site.[:)][:I]

Andy_P

Ik heb zelf een decoder ontworpen die realistisch werkt, dus led's gaan progressief aan en uit en er is tussen rood/groen een donkerfase.

knibbelknabbel

citaat:
Geplaatst door Andy_P

Ik heb zelf een decoder ontworpen die realistisch werkt, dus led's gaan progressief aan en uit en er is tussen rood/groen een donkerfase.



Verklaar je nader, ik ben ??n en al oor[:D]

Andy_P

Als je de seinbeelden ziet van het groot bedrijf dan stel je vast dat het groen, geel en roodsein zomaar niet aan en uit floept, doch dat dit relatief langzaam gaat. Tussen de rood/goenfase en viceversa is er zelfs een periode waar geen van beide branden (de donkerfase dus).
Marklin heeft dit ook uitgebracht in de duitse seinen maar tegen een vrije hoge kostprijs. Ik heb enkele jaren terug een decoder ontwikkeld voor MM, waarbij de overgang ook realistisch gebeurde.

Riber

Citaat:realistisch zetten van seinen en de standen hiervan vermits als je echt realistisch wilt overkomen hier toch redelijk wat euro's inkruipen?

Ben ooit begonnen met het bloksysteem van TER, daar zitten veel mogelijkheden in wat betreft seinen, Belgisch maar ook Nederlands met letterbak (Matrix bak met snelheidsaanduiding). Er waren dus veel seinen nodig. Ben toen zelf aan de slag gegaan met 2 verschillende diameters messing pijpjes, een seinplaat in model vijlen met 3 gaatjes 1 mm voor de LEDS's, wat zwart en wit verven en er ontstaat een, in ieder geval voor mij acceptabel sein. Ook was het heel makkelijk om linkse en rechtse seinen te maken. Tot op heden staan deze seinen nog steeds op de TER modelbaan. Ook heb ik steeds voldoende seinen op voorraad, heb er destijds gewoon van elk een stuk of 20 gemaakt. Kosten hooguit enkele Euro's en wat handigheid, maar de voldoening is enorm.

groeten
Riber
www.terailways.nl