Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

spoorwegmuseum Mechelen

Gestart door kasteel, 10 februari 2007, 10:24:03 AM

kasteel

Op het Raghenoplein in Mechelen staat een offici?le wegwijzer naar 'spoorwegmuseum ' (richting aanwijzing naar Leuven)
Kan iemand vertellen waar in Mechelen dat museum te vinden is want verder is er geen enkele aanduiding meer.
groeten
Jan

janjozef

Dat museum was naast het station, ik ben er nooit geweest was altijd toe en is reeds een paar jaar gewoon toe [V] gesloten [:(!] gedaan [xx(] ---> zie Brussel Noord en nog anderen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

factageklerk

Ik wist niet dat er in mechelen een spoorwegmuseum was. Wat werd er daar eigenlijk tentoongesteld.
 

loco

Klopt, Mechelen heeft inderdaad een spoorwegmuseum. Het staat op het domein van het Arsenaal. Als het open is dan kun je via het station of via de Leuevensteenweg binnen.
Dit museum wordt beheerd en opengehouden door ex werknemers (gepensioneerden) van het arsenaal. Normaal is het open vanaf mei tot september, alleen op zaterdag en in de namiddag. Ik dacht zelfs maar ??n weekend per maand, maar ik kan me vergissen.
Je vindt er van alles: replica van de Olifant en de Belg, een maquette van Mechelen zoals het er in het begin van de spoorwegen bijlag, attributen van het arsenaal en veel foto's.

kasteel

Bedankt allemaal
Ik vond volgende info :
Spoorwegmuseum De Mijlpaal -    Leuvensesteenweg 30
  2800 Mechelen -    T. +32 15 41 65 68
email. De_Mijlpaal@hotmail.com
Openingsuren: mei-september op zaterdag,  14:00 ? 18:00
(groepen op afspraak)
Toegangsprijzen: volwassenen ? 2,50 Familie (tot 4 pers.) ? 5,00
Groepstarief (volwassenen / kinderen) ? 1,25
Tel: +32 (0)495 61 48 11
Contactpersoon: Harry Weymeersch
Jan