Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

I11 trein nieuwe samenstelling

Gestart door stefanic, 09 februari 2007, 08:21:04 AM

stefanic

Hallo,

Ik had al ergens iets gelezen over testen (hier of op www.hgbtf.net ), maar vanmorgen toevalling in officiele dienst gezien (IC 2329 Dendermonde-Kortrijk):
Een I11-trein met op beide uiteinden stuurstanden.
Samenstelling:
Stuurstand BDx,  B-rijtuig, loc 1344, B-B-B-A-A-B-B en weer een stuursdtand BDx.
Ik heb er een filmpje van kunnen schieten bij binnenkomst in Brussel Zuid.
Dat heb ik net op YouTube gezet:
http://www.youtube.com/watch?v=8BwJgrGjZ5g

Let op, op een van de laatste rijtuigen staat geen panto, en ook de M6en hangen er niet nog achter...

Stefan
(edit= filmpje toegevoegd)
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

janjozef

#1
Inderdaad lijkt het echt alsof er nog een panto op staat

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

#2
Hey Stefanic, bedankt voor het filmpje, all?? dan zullen we onze samenstellingen ook moeten gaan veranderen, ik vindt dit persoonlijk wel een raar zicht hoor, die loc zo in het midden van die rijtuigen.

stefanic

#3
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hey Stefanic, bedankt voor het filmpje, all?? dan zullen we onze samenstellingen ook moeten gaan veranderen, ik vindt dit persoonlijk wel een raar zicht hoor, die loc zo in het midden van die rijtuigen.



Is inderdaad nieuw voor ons h?. Kwam LS niet met stuurstanden?
Trouwens effe correctie. t' Was niet de Dendermonde-Kortrijk maar de Gouvy-Brussel (met dank aan Steven op hgbtf). Maar die Dendermonde-Kortrijk staat wel mee op het filmje!

Stefan
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

Anarchy

#4
De samenstelling dient om de capaciteit in de spits te verhogen. Nu kan men makkelijk een deel van deze samenstelling afkoppelen zonder tijdrovend werk. Het deel dat aan- en afgekoppeld word zie je op Bundel Gent in Brussel Zuid staan.

dgrr57

#5
men had ook gewoon twee rijtuigen kunnen bijvoegen. Maar ....

de trein die uit Gouvy komt (en die 'overgeboekt' is) verzeekerd daarna de verbinding Brussel-Li?ge-Maastricht. En ....

in Maastricht zijn de perrons te kort en de NS willen niet dat er rijtuigen buiten het perron vallen.

S'avonds worden de 2 rijtuigen toegevoegd aan de trein die naar Gouvy terugkeerd.


Tom

#6
Tja het omlopen van locs en dies meer zal in de toekomst praktisch voledig verdwijnen vrees ik.

citaat:
in Maastricht zijn de perrons te kort en de NS willen niet dat er rijtuigen buiten het perron vallen.

Dan kunnen ze toch M6's gebruiken?
Tom

dgrr57

#7
citaat:
Geplaatst door Tom

Tja het omlopen van locs en dies meer zal in de toekomst praktisch voledig verdwijnen vrees ik.

citaat:
in Maastricht zijn de perrons te kort en de NS willen niet dat er rijtuigen buiten het perron vallen.

Dan kunnen ze toch M6's gebruiken?



M6's op de HSL ?

13erke

#8
citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door Tom

Tja het omlopen van locs en dies meer zal in de toekomst praktisch voledig verdwijnen vrees ik.

citaat:
in Maastricht zijn de perrons te kort en de NS willen niet dat er rijtuigen buiten het perron vallen.

Dan kunnen ze toch M6's gebruiken?



M6's op de HSL ?


Als die een hogesnelheidstreien kruisen ga je wat zien met die ruiten![xx(]
trouwens, de maximumsnelheid is 160[;)]

tonycabus

#9
Er rijden ook treinen samengesteld uit M4'en rond die er bizar uitzien: ze hebbeb ook nog een ADx in het midden. De bedoeling is dezelfde: de "stam" rijdet de hele dag rond, en in de spits worden er gewoon enkele rijtuigen bij aangehaakt, met nog een stuurstand dus. En inderdaad, Tom, omlopen van loks wil men zoveel mogelijk gaan vermijden. Ik hoorde dat de tuin van FBK binnenkort ook tot het verleden gaat horen, treinen die daar in het seizoen 'overblijven' zullen moeten gaan dutten in Brugge.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Jurgen

#10
Gisteren toen ik naar huis reed net voor 18 uur heb ik de nieuwe samenstelling ook eens gezien in het station van Leuven. Stuurstand met een stuk of 10 rijtuigen, loc reeks 13, 1 rijtuig en een stuurstandrijtuig.
De trein reed in volle vaart door het station, hij kwam uit de richting van Brussel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Bert

#11
citaat:
Geplaatst door dgrr57

men had ook gewoon twee rijtuigen kunnen bijvoegen. Maar ....

de trein die uit Gouvy komt (en die 'overgeboekt' is) verzeekerd daarna de verbinding Brussel-Li?ge-Maastricht. En ....

in Maastricht zijn de perrons te kort en de NS willen niet dat er rijtuigen buiten het perron vallen.

S'avonds worden de 2 rijtuigen toegevoegd aan de trein die naar Gouvy terugkeerd.




Dit is ook de enigste trein waar deze samenstelling te zien is. Dit gebeurt eenmaal per dag.

Groeten
Bert

mark7758

#12
Even voor de goede orde.
De trein komt binnen en vertrekt van spoor 4b in Maastricht.
Dat perron spoor kan 13 wagons en 1 locomotief hebben.
Dus er is een andere beperkende maatregel.(Prorail of Nedrail of Balkende IX?)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Anarchy

#13
Mark7758,

De reden is dat daar niet meer dan 8 rijtuigen zijn toegelaten.

mark7758

#14
Weet ik. [^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.