kattenbakvulling als ballast gebruiken enz..

Gestart door dancer, 06 februari 2007, 06:30:14 AM

D_Loc

Iemand van ons (bijv. ik zelf) kan toch de foto's van Krispy wel in photobucket plaatsen om ze hier op de site te tonen? Als Krispy dat geen probleem vindt natuurlijk.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

krispy

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoi Krispy, kan je je resultaat hier eens niet laten zien, ik denk dat dit wel meerdere mensen willen weten,waaronder ik natuurlijk.[;)]



Hoi Ervin ,
Ik zal vanavond de foto's opnieuw maken ( zo duidelijk mogelijk ) en ze dan via PM in Jpeg formaat doormailen . Kun jij er dan voor zorgen dat ze in dit draadje verschijnen en er Uw gedacht eens over zeggen . ( By the way , Uw baan slaat wel alle records die ik tot nogtoe heb gezien , echt SUPER wat je daar verwezenlijkt )

Alvast bedankt
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ERVIN

Merci krispy, en stuur alles maar door , ik zal er dan wel voor zorgen dat ze hier terecht komen.[;)]

Koen

@ Ervin,
Hier de gevraagde foto's van krispy.

@Krispy,
Geen slecht idee. Een mengeling van verschillende soorten kunnen tot een mooi resultaat leiden.

mvg
Koen





















Nooit te oud om te leren

ERVIN

Bedankt h? Koentje, ik kreeg ze er zelf maar niet op gezet.[:I]

Gerolf

Ik vind de steenslag toch wat grof voor H0. Misschien is een behandeling met een koffiemolen nog een mogelijkheid.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

als ze wat minder grof zijn kan je er wel wat mee doen maar ik zou toch opteren voor de gekende merken zoals woodland. met vier zakjes leg ik zeven meter dubbelspoor.

kurt
 

belair

Wat zijn de meest gangbare kleuren van steenslag die je nodig hebt?
mvg
Luc

argilla

Ga mee met Gerolf nogal grof ;  is beter geschikt voor spoor 1/29 of 0 dan voor H0.
Persoonlijk gebruik ik ballast voor N-schaal op mijn HO zolderbaan. Verkrijgbaar bij Conrad.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

Ik zou ook opteren om gewoon woodland te kopen en dat te strooien

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

Het spijt me ,maar mooi(natuurgetrouw dus) kan ik het niet vinden.

Nee dan toch maar liever een lok minder en een goed uitziende baan.

Als het echt niet anders kan kun je dit zand gebruiken als eerste laag met daar dan een zeer dunne laag echt ballast over heen.
Maar het blijft zand,en malen in de koffiemolen.(dag koffiemolen).

wim ysbeer

13erke

Mja, je steenslag is wel grof, ik zou proberen ze zelf te maken. Ik heb dit ooit al eens geprobeerd met cementpoeder en geschreven op het forum. het voordeel als je ze zelf maakt is dat er scherpe kantjes aan zitten zoals in hhet echt.

martintje

Ik ben het helaas 100% met wim eens, ik koop ook liever 1 lok minder en dat het landschap er realistischer uitziet, althans, dat tracht ik.
Ik snap ook niet waarom iedereen elke keer weer het wiel opnieuw wil uitvinden.
Er wordt aangegeven welke produkten er goed zijn en toch blijven emmeren met dierenprodukten.
In rijswijk stond ik te demonstreren en ik kreeg zo vaak te horen, wat een mooi ballastbed, ik wou dat ik het zo mooi kreeg.
Mijn vaste riedel was dan, ik doe niets anders als jullie, ik gebruik alleen andere materialen.
ikzelf gebruik de steentjes van Anita Decor voor N spoor en Z spoor, en volgens mij lijken deze veel op die van Asoa.
Met een potje van 5 euro doe ik ongeveer 12 meter spoor maar dan wel met alles tussen de sporen erbij dus dat zal al gauw 2m2 zijn die ik er mee doe.
Van de sporen af meng ik het n ballast steeds meer met het Z ballast en eindig met het z ballast.
na het inlijmen van het ballast strooi ik met een theezeefje nog wat z ballast( poeder) over alles om het egaler te krijgen.
ik heb zelf een baan uit de jaren 20, dus met hedendaagse sporen kan je wat zuiniger zijn met de Z-ballast.
voor degene die de foto nog niet kende [:)] :)

Mvg Marty

ysbeer

citaat:
Geplaatst door martintje

Ik ben het helaas 100% met wim eens



Nou zo erg is dat nu ook weer niet[:D]

wim ysbeer

krispy

hoi collega's
bedankt voor de reactie's , het was het proberen waard en heefd niks gekost( dit is het voordeel van zo'n forum , men kan iets proberen en vragen wat een ander ervan vindt ), Ik vindt dat modelbouw nog altijd inhoud dat men met niks iets kan maken , soms lukt dit , andere keer weer niet !!
natuurlijk kan men onmiddelijk alles in de handel gaan halen en gerbruiken , maar dan mist ik weer het zoeken naar oplossingen.
Ik moet toegeven , dat hier ik hier beter strooimateriaal kan kopen , wat waarschijnlijk ook zal gebeuren , maar ik heb dan toch weer iets kunnen proberen en leren en de steentjes zullen waarschijnlijk wel ergens anders benut kunnen worden

groeten
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m