Nieuws:

Nu in MSM 270 TEST: NMBS reeks 17 van A.C.M.E./Treinshop Olaerts | L.S.Models I11 OUIGO | L.S.Models I11 EuroCity | NMBS stortwagen type 1212H van REE | Autotransporter TA52 van Makette | Kato Class 66 Lineas met geluid | Stoomloc nummer 4 VSM van ESU

Hoofdmenu

paint

Gestart door dancer, 02 februari 2007, 14:30:01 PM

dancer

hey thalysken..als je een sporenplan wilt tekenen en je ehbt geen sporenplan-software: dan kun je altijd proberen met windows "paint"..ik ehb dit ook gedaan..is soms wel irritant maar je kan met kleuren werken plus je kan ook bochten maken....en na verloop van tijd als je handiger bent valt het wel nog mee..

Papier met ruitjes van een halve centimer is ook goed... elk ruitje stelt bijvoorbeeld 10 cm voor of zo...

Aangezien je een eenvoudig sporenplan hebt is het wel een goed idee dat je een locdepot hebt.... dat geeft iets extra en dan kun je afwisselen van treinen zonder de treinen te moeten afhalen van de baan...

thalysken

Ik vind het echt suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper dat je dit gezegt hebt tegen mij. Het is inderdaad niet zo mooi om zo van die tekeningen te zien he.[;)]

dancer

in het begin is het met "paint" echt wel een beetje foefelen..en zeker als je muis niet zo goed werkt (zoals die van mij waar veel stof in zit) dan is het irritant... maar op een goedkope manier kun je dan wel rechte lijnen trekken en bochten maken, en ook kleuren gebruiken.. je kan ook rechthoeken zetten..bijvoorbeeld de rechthoeken in geel zijn stationsgebouw en locloods, en de rechtoeken in oranje zijn de gewone gebouwen.. en groene puntjes zijn bomen..en dikke grijze lijnen zijn de openbare weg...  enz..
ik heb al n plan gemaakt van alle sporen, en ook n plan met de zichtbare sporen...

thalysken

Ik zal nog wat oefenen.[;)]