Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

ViTrains makes SNCB Serie 16 + NS Stadler GTW 2/6

Gestart door Ralf Wittkamp, 31 januari 2007, 00:15:14 AM

thalysken

Net gezien op het trainminiaturemagazineforum. Een (bijna) afgewerkte reeks 16. Het ziet er heel mooi uit vind ik. Wat vinden jullie ervan[?]

Met vriendelijke groeten,
Thijs

loebaske

Wat is nu eigenlijk het verschil met dat model van M?rklin[?][?] want wie heeft die reeks niet in huis[?][?]

ERVIN

Ja Loebaske, die vraag heb ik mij ook net gesteld??

modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door loebaske

want wie heeft die reeks niet in huis[?][?]

Ikke !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

dgrr57

citaat:
Geplaatst door loebaske

Wat is nu eigenlijk het verschil met dat model van M?rklin[?][?] want wie heeft die reeks niet in huis[?][?]

ikke [:)]

SuSke

Ik heb 1 Hamo in huis (1605), wat me niet zal weerhouden om uit te kijken naar die nieuwe Vitrains-locs.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Tobin

Afgelopen avond kregen we op de club de gelegenheid kennis te maken met dit nieuw model (hle 16).

Het ziet er echt fantastisch uit![:I]

Wat de verschillen met het marklin model zijn?
- een betere maatvoerig
- de evolutie in de modelbouw

Morgen zullen er een aantal foto's volgen.

Groetjes
Hans

loebaske

Dag Hans (tobin)
we kijken vol verwachting naar de foto's, en blijkbaar zijn er nog enkele die deze machien niet in hun collectie hebben, hopelijk is de prijs schappelijk.

modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door loebaske

hopelijk is de prijs schappelijk.

Volgens de website van een niet nader genoemde handelaar uit Beveren is de prijs 175,50 ?.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

loebaske

Dat is redelijk schappelijk van prijs....toch heb ik soms een probleem, ieder gelijkstroom model is enkel digi/sound verkrijgbaar en bij die andere kan men gewoon digi verkrijgen, want tenslotte moeten niet al men machienes met sound zijn, digi is al voldoende...

Jurgen

Een betere maatvoering dan het model van M?rklin kan ik niet bevestigen. Ik heb mijn m?rklin reeks 16 eens gemeten en blijkbaar is de lengte toch al op schaal 1/87. Het zal dan toch mm-werk zijn om een betere maatvoering te hebben.

Ik denk dat het vooral zal afhangen van de nieuwe productietechnieken die in de modeltreinwereld ge?ntegreerd zijn. Ook het gebruik van echt werkende sluitseinen zal een pluspunt zijn. Bij het M?rklin model is men blijven hangen aan de geverfde seinen en het gebruik van gewone lampjes voor de witte frontseinen. Bij ViTrains veronderstel ik dat men ledjes gaat gebruiken.

In ieder geval, het nieuws dat ViTrains met een reeks 16 kwam heeft mij toch doen afzien om het M?rklin model 1606 (art. 3363 eerste versie) te kopen op Ebay. Ik wacht wel op het ViTrains model en dan kan ik nog beslissen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

En mocht men er eens opletten bij de digi versie dat er NOOIT sluitlichten branden als de loc een sleep heeft....ik erger me daar dood aan........

doomslu

citaat:
Geplaatst door loebaske

En mocht men er eens opletten bij de digi versie dat er NOOIT sluitlichten branden als de loc een sleep heeft....ik erger me daar dood aan........

Rust in vrede, loebaske. [;)]

Ik rij zelf niet digitaal, maar is het niet zo dat je die sluitlichten kan uitschakelen (misschien mits een beetje knutselen) ? Alleen zul je dat dan wel zelf moeten doen, want een lok is vooralsnog niet in staat zelf te zien of er een sleep aanhangt of niet...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Het is inderdaad ambetant dat die lichten blijven branden. Bij M?rklin digital kan je de lichten apart van elkaar schakelen, dit is stukken beter. Bij het nieuwe MFX kan dit blijkbaar niet meer of men doet die moeite niet meer om het zo in te stellen.

Laat ons zeggen dat de reeks 16 van M?rklin dan toch 1 groot voordeel heeft. De sluitseinen branden namelijk nooit, ook niet zonder sleep. Maar wie zet nu een reeks 16 zonder sleep op zijn baan h?. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tobin

Zoals beloofd, zijn hier een aantal foto's.

Ze werden uit de hand getrokken met de automatische instellingen van het fototoestel.

Groetjes

Hans