Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

M6 rijtuigen van LSModels

Gestart door egwinds, 28 januari 2007, 20:55:09 PM

egwinds

Op de site van LSModels staat de nieuwigheden folder 2007/2008.
De M6-rijtuigen worden er als project aangekondigd.
Samenwerking met Bremod (kondigden op de beurs in Mechelen de M6-rijtuigen aan) of ...

http://www.lsmodels.com/LS/Pages/General_N/Folder%202007-2008_N.htm
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

boke

Wat is het verschil tussen een M6BD en M6BDX?
En wat is het verschil tussen een "M6B ex A" en een "M6B temporaire ex A"
Eigenlijk zou ik willen weten welke artikelnummers van LSM (43010 t.e.m. 43013) samengaan met de artikelnummers 43014 en 43015?
Of speelt het allemaal geen rol en zie je in werkelijkheid alle combinaties rijden? [?]
Alvast dank voor de reacties.

trainfreak

Een M6BDX bestaat niet.
Het is M6 BX

A= eerste klasse
B= tweede klasse
D= bagage afdeling
X= stuurpost
Spoorse groeten
Dimitri

boke

Bedankt, Dmitri, voor je reactie.
LSM Set 43013 is dus een onbestaand model ofwel een verkeerde omschrijving van de inhoud.
Dan blijft mijn vraag nog over: het verschil tussen artikelnummers 43014 en 43015? Of zouden het beiden identiek dezelfde modellen zijn alleen met een ander nummer, een andere omschrijving voor eigenlijk hetzelfde?
Op onderstaande link vond ik de verschillende artikelnummers.
http://www.modeltrein-paradise.be/ls-models/rijtuigen-nmbs/nmbs--m-6--personenrijtuigen/index.php


chef garde

De beschrijvingen kloppen idd niet helemaal, maar k zou er niet van wakker liggen, eer die M6'en op de markt komen ...  

Wat die M6B ex of temporaire A betreft: tot een tijd geleden waren de M6'en nog volop in productie en is er een periode geweest dat eerst een serie rijtuigen 1ste klas gemaakt werden, deze werden ingezet en overkleeft met stickers 'Tijdelijk 2de Klas", in afwachting van de 2de klas rijtuigen in aanmaak.  Misschien wordt daarop geduid bij modeltrein-paradise.  

En uw vraag om te combineren: zorg dat je een stuurrijtuig (X) hebt, een multifunctioneel rijtuig (D), dan een A en de rest B's en je hebt al een mooie samenstelling.  Alhoewel sommige "echte" samenstellingen serieus afwijken, vandaag Gent - Genk op en af gedaan, hadden ons 3 pakwagens (multifunctionele rijtuigen) meegegeven ...

treinliefde

Volgens Tufken zouden die rond nieuwjaar komen, zei LS

Jurgen

Op zoek naar andere info kwam ik dit draadje nog eens tegen.
In het eerste LS Magazine staan de M6 rijtuigen wel aangekondigd als iets wat in de toekomst nog wel zal komen.

Ik veronderstel dat men dit niet tegen nieuwjaar in de winkel heeft, of het moest nieuwjaar 3010 zijn.

Ik denk dat je zelfs als de meest onhandige mens ter wereld nog sneller een eigen M6 in elkaar geknutseld hebt dan dat ze kant en klaar in de winkel zullen liggen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

En we blijven wachten... Ach dan kunnen de I-6en nog wel even blijven bollen hier[:D]

groetjes

LokSound

als je de initiatiefnemer contacteert... dan heb je mogelijks meer nieuws: //www.traintechnology.be.
M6 is een project van Train Technology.

chef garde

citaat:
Geplaatst door LokSound

als je de initiatiefnemer contacteert... dan heb je mogelijks meer nieuws: //www.traintechnology.be.
M6 is een project van Train Technology.

Van hun site geknipt h?:

We verwachten halfweg 2008 de uitlevering van de M6 rijtuigen te kunnen aankondigen.
Uiteraard verbinden wij ons ertoe om alle bestaande versies van de M6 uit te brengen:

Halfweg 2008 is al meer dan een jaar terug ..

Jurgen

In een ander draadje werd al vermeld dat deze rijtuigen uiteindelijk niet zouden komen bij Hobby Trade tenzij ze van ieder rijtuig 250 stuks zouden kunnen produceren.

Ik vrees dus dat er ook niets van in huis zal komen. Spijtig, maar het is nu eenmaal zo.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

LockyLuke

citaat:
Geplaatst door Jurgen

tenzij ze van ieder rijtuig 250 stuks zouden kunnen produceren.


bergrijp ik nie goed, 250 stuks per rijtuig
als er 25 winkels zijn is dit 10 stuks per winkel is toch makkelijk haalbaar ? B,NL,LX,FR .. we komen aan 25 [:p]
 

Bundesbahnfreak

Goed nieuws,

Vorige week is een delegatie van LSM bij ons in TW Hasselt opmetingen komen doen en een massa foto's komen nemen.

Nog wat geduld.

grtn

Rudy

Peter

citaat:
Vorige week is een delegatie van LSM bij ons in TW Hasselt opmetingen komen doen en een massa foto's komen nemen.



Dan zullen de modellen nog niet voor morgen zijn[:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter