Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

Heeft iemand een idee?

Gestart door thalysken, 18 januari 2007, 17:30:27 PM

thalysken

Beste modelspoorvrienden,

Ik had namelijk een sporenplan gemaakt maar zoals u het al kunt raden, het raakte er natuurlijk niet op, op m'n beschikbare plaats die ik had. Heeft er iemand soms een idee voor een ander  sporenplan? Mijn beschikbare plaats om een baan te maken is: 245 cm maal 120 cm. Mijn sporen zijn marklin c-rails. Ik zou graag een tijdperk V baan willen hebben.

vriendelijke groeten,
Thijs

Spoor en Staal

Publiceer eerst eens het sporenplan dat je had gemaakt.
Weten we wat je in gedachten hebt, en wllicht met wat schaven kun je het passend krijgen.

Er zijn zoveel wensen, en smaken.
Persoonlijk vind ik het leuker als je kijkt naar een baneplan dat uit je eigen brein is ontsproten, en met hulp van mede hobbiesten is geperfectioneerd,

Jeroen

thalysken

Hier is hij dan.

Niet zo mooi getekend, maar ja.[:D]

vriendelijke groeten,
Thijs

Gerolf

citaat:
Geplaatst door thalysken
Niet zo mooi getekend, maar ja.[:D]
Duidelijk genoeg, hoor [;)]

Over sporenplannen bestaat een aparte reeks topics. Hier kan het plan wat verloren gaan, vrees ik.
Je plaats is toch wel beperkt voor een tijdperk V - baan: dubbelsporig, lange treinen is de bedoeling dan, niet? Of je moet overschakelen naar regionaaal verkeer.
Een handigheidje kan zijn om een achtergrondplaat in lengterichting te plaatsen. Dan kan je aan beide zijden een apart thema uitwerken, vb een reizigers- en een geoderenthema.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

thalysken

Ik kan anders ook eens vragen aan mijn bomma om een plankje bij te zetten. En dan zal ik zo kijken denk ik[:D][:D][:D].

vriendelijke groeten,
Thijs

Willems

Is Bomma zo handig dan? misschien Bompa beter.
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

thalysken

Ik bedoel of er nog een plank op de zolder zou mogen komen, want zij zijn de eigenaars van die zolder. En ja mijne bompa is wel handig ja.

vriendelijke groeten,
Thijs

thalysken

Ik heb nog een vraag: Wat is het beste om een tijdperk V baan te maken: Een vierkante baan of een L vormige baan?

Vriendelijke groeten,
Thijs

hobbyist

Je moet gebruik maken van meegebogen wissels, dan hou je meer recht spoor over voor eventueel een station.

Kijk eens op dit forum bij " sporenplannen " op pagina 2/6. Daar zie je " moeilijkheden met spoorplan". Ik heb daar voor een ander forumlid een plan gezet en dan begrijp je wat ik bedoel. Het zijn wel geen marklinrails maar dat is wel aan te passen.

thalysken

Beste hobbyist,

Ik gebruikte al meegebogen wissels. En eigenlijk graakten m'n sporen er wel op maar m'n station niet. Hij graakt er wel op maar ik heb nog z'on paar mm over en dat is echt niet mooi. En dan moet m'n overweg er nog bij en dat gaat dan echt niet meer.

Vriendelijke groeten,
Thijs

EricVW

Geen problemen met meegebogen wissels?
Vroeger met de blikken rails, steeds problemen met achteruitrijden stoomlok(steeds ontsporen)
Daarom heb ik ze allemaal verkocht, en wil nooit meer meegebogen rails gebruiken
Nu gebruik wel ik rails
Eric

modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door Eric Van Watermeulen
Nu gebruik wel ik rails
Eric

Gelukkig maar, anders zal er niet veel kunnen rijden om je modelbaan.
[:D][:D][:D]
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

thalysken

citaat:
Geplaatst door Eric Van Watermeulen

Geen problemen met meegebogen wissels?
Vroeger met de blikken rails, steeds problemen met achteruitrijden stoomlok(steeds ontsporen)
Daarom heb ik ze allemaal verkocht, en wil nooit meer meegebogen rails gebruiken
Nu gebruik wel ik rails
Eric

Met die meegebogen C-rail wissels van marklin heb ik nochtans geen problemen.

thalysken

En mannen nog soms idee?n om mijn baanplan er wel op te krijgen[?][?][?]

Gerolf

Kijk eens naar deze topic:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3255

Binnen de rubriek "sporenplannen" kan je trouwens nog op idee?n komen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw