Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

ombouw marklin 1804

Gestart door n/a, 17 januari 2007, 13:24:13 PM

n/a

Ik heb hier thuis nog een type 1804 van cfl liggen van marklin, maar ondertss ben ik overgeschakeld op gelijkstroom en kan ik deze lok dus helaas niet meer gebruike ondanks ik het nog steeds een prachtlok vind. Het gaat om serienummer 3468 van marklin dus. Heeft er iemand reeds ervaring met het ombouwen van deze lok naar gelijkstroom?

greetz

jean-luc

Hallo,

Ga eens te rade (of mail eens) bij Mini Train Expo te Blankenberge.
Misschien kunnen ze je daar helpen.

Groeten, Jean-Luc

TrainTechnology

Zo hebben wij er al verschillende gedaan, geef maar een seintje via PM om verder af te spreken.

Groetjes,
Mattias

n/a

merci voor de reacties en de pm is onderweg :)

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

citaat:
Geplaatst door cubyx1984

Ik heb hier thuis nog een type 1804 van cfl liggen van marklin, maar ondertss ben ik overgeschakeld op gelijkstroom en kan ik deze lok dus helaas niet meer gebruike ondanks ik het nog steeds een prachtlok vind. Het gaat om serienummer 3468 van marklin dus. Heeft er iemand reeds ervaring met het ombouwen van deze lok naar gelijkstroom?

greetz

-------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Kan eenvoudig gedaan worden, met de nodige midelen, busjes, stroomafnemers en de juiste magneet en 2 1n4001 diodes.

Is werkelijk geen probleem om dit om te bouwen, wel code 100 rail nodig), indien je niet naar nem of rp-25 toestanden wilt gaan.

Heb er zoal veel van deze serie omgebouwd en met succes.

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

n/a

citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?

citaat:
Geplaatst door cubyx1984

Ik heb hier thuis nog een type 1804 van cfl liggen van marklin, maar ondertss ben ik overgeschakeld op gelijkstroom en kan ik deze lok dus helaas niet meer gebruike ondanks ik het nog steeds een prachtlok vind. Het gaat om serienummer 3468 van marklin dus. Heeft er iemand reeds ervaring met het ombouwen van deze lok naar gelijkstroom?

greetz

-------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Kan eenvoudig gedaan worden, met de nodige midelen, busjes, stroomafnemers en de juiste magneet en 2 1n4001 diodes.

Is werkelijk geen probleem om dit om te bouwen, wel code 100 rail nodig), indien je niet naar nem of rp-25 toestanden wilt gaan.

Heb er zoal veel van deze serie omgebouwd en met succes.

Mvg
Herman




Ik heb voorlopig nog geen sporen maar ik ben van plan om piko a-sporen te kopen welke code 100 zijn. Wat wil die code 100 zeggen? heeft het enkel te maken met de hoogte van de rails of zit er meer achter?
Verder on topic...
ben zelf geen electronicakenner maar wil het best wel zelf eens proberen om er uit te leren dus alle bijkomende info of een how to is altyd welkom. Ik heb ook al een reply gehad hierboven van een bedrijf dat tegen een ongeveer 40? zonder chip de ombouw kan doen maar dat is weer 40? en ik leer er niets van. En ik zou dus wel graag een nem connector hebbe vermits ik met roco mouse wil gaan rijden