Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

DVD

Gestart door Peter, 12 januari 2007, 09:54:36 AM

Peter

Heb met kerstmis oa. een prachtige DVD gekregen van de kinderen met unieke beelden van Belgische treinen en trams. 45 minuten zwart/wit film verdeeld in drie tijdperken, nl.1930,1947 en 1964. Een echte aanrader voor al wie in Belgisch materiaal geinteresseerd is en zeker voor de tijdperk II en III aanhangers. Gerolf ??
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Die wil ik wel eens lenen ... [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Gerolf,
Je kan hem altijd hier eens komen bekijken. Duurtijd van de film 45 min.
Ondanks dat de kwaliteit niet te vergelijken is met hedendaagse HD films, zijn de beelden toch duidelijk. Bijna alle stomers staan er op alsook het oude Brussel-Noord en -Zuid station, tijdens de verbouwing. Het vooroorlogse deel is bijna uitsluitend opgenomen in Antwerpen Centraal (Middenstatie) en vanuit een elektr.stel tijdens de rit van Antw. naar Brussel, met beelden van de stelplaats en het seinhuis van Berchem.
Met vriendelijke groeten
Peter

JoVer

Wat is de titel van de DVD? M.a.w. waarnaar zoek ik als ik die ook wil kopen?

Peter

Jo,
Laat je niet misleiden door de titel op de officiele lijsten van DVD's.
De titel is "Alte Preussen und mehr" met als ondertitel:
"Eisenbahn und strassenbahn in Belgien" en is verkrijgbaar bij het
GeraMond/GeraNova Verlag in Landsberg (Duitsland) onder nr 978-3-89724-500 aan de prijs van 29.95 euro + P&P
Je vind hem op hun website onder "www.geramond.de/shop"
Vroeger waren de DVD's uit deze series ook te koop bij Miba en Eisenbahn-kurier enz. Maar daar ga je ze volgens mij niet meer vinden, vermits de uirgeverij de verkoop nu zelf in handen heeft genomen.

NB: de "alte preussen" in de titel zijn onze Belgische type 60/64 enz. In de film staan enkel loks met Belgische beschrifting
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

Zijn deze filmbeelden dezelfde als in de DVD "Spoorwegen en trams in Belgi? 1930- 1947- 1964" die enkele jaren geleden is uitgebracht?
MC

vlummens

Deze DVD is ook verkrijgbaar bij Jocadis.
SPOORWEGEN EN TRAMS IN BELGIE 1930-1947-1964
Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

Peter

Het zou kunnen dat die bij Jocadis dezelfde is,maar ik heb die nog niet gezien en kan dus daarover geen uitsluitsel geven.
De omslag is wel anders (van het doosje)
Met vriendelijke groeten
Peter