Roco stomer

Gestart door Dirk, 31 juli 2026, 10:14:58 AM

Dirk

Gisteren heb ik een nieuwe Roco 70044 geleverd gekregen, mooie stomer met alles op en aan. Nu zou er een sound decoder in zitten, maar in de verpakking zit geen blad met de functies, wegens veels te warm op de treinen zolder kan ik nog niet testen. Is het standaard dat er geen decoder manual bij gevoegd zit of is dat vergeten? De loc komt van Lippe, 300€ alles op en aan, dus mijn eerst vraag, heeft er iemand een manual van de decoder?
tweede vraag: welke wagons passen daarbij? Ik heb daar totaal geen verstand van en dus ook geen idee, past ook helemaal niet in het tijdperk van de rest van de verzameling, maar ik had nog geen stomer en deze voor die prijs heb ik mezelf cadeau gedaan.

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

RobVille

Ga even naar deze website -->>

https://www.roco.cc/ren/products/locomotives/steam-locomotives/70044-steam-locomotive-26084-sncb.html

Op het einde van deze pagina vind je de documentatie bij "Downloads".

Trouwens vond nog deze video. Wie weet heb je er iets aan, mijn expertise van de Belgische spoorwegen is nihil  ;) Of ik sla de plank finaal mis!

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

PeterVG

Het betreft NMBS stoomloc 26.084
Rond het NMBS Type 26 is een boekwerk downloadbaar op Spoorse Zolder.
https://www.tassignon.be/trains/PDF/De%20Spoor%20Gazet%20extra%20Nr.8%20(Type%2026)%20deel%202%20HR.pdf

stoomlokje

Peter,
die website doet bij mij niets, blijft alleen maar cirkeltjes draaien. :'(
Trouwens op de video hierboven laten ze de 26102 zien, kan dat wel?
Als je de data op de website van Lippe mag geloven, zijn er maar 100 stuks gemaakt: 26.001-26.100

Dirk

thnx, de pdf gedownload

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

PeterVG

26.001-26.100: NMBS
26.101: ex PKP overgekocht door TSP in Belgische livrei gezet door TSP was lange tijd rijvaardig
26.102: ex PKP door TSP doorverkocht aan Bevers Oostmalle en eind 2025 naar CFV3V, in België nooit rijvaardig

raf

zo te zien hebben die alles getrokken wat er toen beschikbaar was .als personen wagons vind ik de L wagons terug
als goederen vooral onder lossers en erts wagons
volgens mijn idee veel kleine wielen vooral vracht vervoer omdat daar kracht voor nodig is .grote wielen vooral snelheid dus personen verkeer .
dus je kunt er alles achter hangen maar dubbel dekkers zou ik nu persoonlijk niet gaan doen
https://hobbystation811378889.wordpress.com/home/generalites/documentation-ferroviaire/samenstelling-van-de-nmbs-treinen-in-de-jaren-1950/
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ACFI

Raf,

Bedankt voor de website. Die kende ik nog niet.

ACFI

Dirk

Raf, heel erg bedankt voor de link.

Boemeltrein

jammer dat men de foto's niet kan zien...
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

Dirk

Ik markeer een item, klik, en zoek met google afbeeldingen..