china en onkosten

Gestart door raf, 20 juli 2026, 20:17:12 PM

rgp

Saskia,

Een hardwerkende arbeider verdient meer dan 2000 euro netto per maand.
En wat die politieker doet, ken je duidelijk niets, want anders zou je anders praten.  Mss eens wat minder met modeltreintjes bezig zijn en naar een vragenuurtje in het parlement gaan luisteren.

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Boemeltrein

Ondertussen zijn de partijsubsidies toch met 3 miljoen omhooggegaan, kenmerkend en ondertussen roepen dat er 1o miljard dient bespaard te worden. Belgische bedrijven krijgen zo'n slordige 25 miljard subsidies...en zo is er ook nog eens 66 miljard subsidies waar de overheid niet weet wat ermee gedaan wordt? en dat staat allemaal in de krant jaja de (fabeltjes)krant...jammergenoeg geen fabeltjes
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

raf

@ tothebeach ??? ik zit in belgikistan dus naar waar zou ik moeten gaan om goedkoop te tanken ??
half holland komt hier tanken mijn gedacht .
en als de winkeliers hier eerlijke prijzen zouden vragen dan had ik er geen probleem mee om hier te kopen
maar voor 1 ledje 0.25 cent vragen dat is er een beetje over mijn gedacht

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

stoomlokje

Citaat van: rgp op Gisteren om 13:28:51 PMSaskia,

Een hardwerkende arbeider verdient meer dan 2000 euro netto per maand.
En wat die politieker doet, ken je duidelijk niets, want anders zou je anders praten.  Mss eens wat minder met modeltreintjes bezig zijn en naar een vragenuurtje in het parlement gaan luisteren.

Roland
Roland,
ik wil ze niet in huis nemen, die hier minder dan 2000€ netto verdienen, alhoewel ze 38 of 40U/ week werken, je moest eens weten hoeveel dat die er nog zijn.
En dat parlement? heb er genoeg naar gekeken ( misschien wel al teveel )
Een hoop personen die zich daar zitten te verkneukelen, meestal op hun smartfoon,of gsm zitten te bekijken ipv hun werk te doen.
En trouwens , waarom moeten die zoveel loon krijgen en andere bijkomende voordelen, die doen ook maar gewoon ( soms ) hun werk.
Ik heb op een groot bedrijf gewerkt, moest als alleenstaande 56 % loon afdragen aan de staat ( max. brutoloon dat ik had was 3000 €  en dat al na 20 jaar werken ), daarop is ook mijn pensioen berekend.
Heb heel mijn leven niet anders gehoord van diezelfde staat dan dat er moest ingeleverd en bezuingd worden.
Waar is al dat geld van al die jaren bezuinigen naartoe? naar de zakken van al die politiekers.
Ik heb altijd mijn werk als stiellid perfect uitgevoerd ( electriciteit ), maar als wij vroeger om loonsverhoging vroegen, was het antwoordt van de bazen: jullie zijn maar electriciens., zodus géén verhoging.
Nochtans zou dazelfde bedrijf nooit kunnen werken zonder onze inzet, maar ja (zucht ) wij zijn maar arbeiders.
Zodus mijn conclusie: politiekers : dieven en gansters, en daar blijf ik bij.

rgp

Saskia,

Je herhaalt de toogcliches, sorry.

Als je 3000 euro bruto verdient, betaal je NOOIT 56% belasting.  Zelfs al verdient je het DUBBELE, kom je nog niet aan een gemiddelde aanslagvoet van 50% !

2000 euro netto= bij 20 werkdagen aan 7.6 uur een netto uurloon van 12,53 euro/uur.  Mijn kuisvrouw heeft meer.

Je hebt ze gehoord.  Op een gemanipuleerde en gemonteerd interview. Niet realistisch.  Ga persoonlijk eens luisteren. Of nog beter: vraag aan een politieker om eens mee te draaien gedurende een paar dagen.

Dat uw pensioen berekend is op uw bijdrages is logisch en zou ook enkel daarop mogen berekend worden. Gelijkgestelde periodes zouden niet mogen meetellen en dan zou uw pensioen, zonder kosten, al hoger liggen.

Vandaag, met de nieuwe maatregelen kan je op pensioen na 35 jaar voltijds (156wd) en 7 jaar zonder min wd op pensioen, als je 63 bent. En nog klagen ?

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Klaas Zondervan

Citaat van: raf op Gisteren om 13:47:18 PMmaar voor 1 ledje 0.25 cent vragen dat is er een beetje over mijn gedacht
Kijk eens goed wat je schrijft. Er staat een kwart cent, dat lijkt me niet duur voor een ledje.

raf

ok ,ik zal het veranderen goed dan zo het moest 0.25 euro zijn of eigenlijk is het een 1/4 van een euro maar dan klopt het eigenlijk nog niet want dan moet ik de km die ik rij nog mee in, berekening brengen alsook de benzine .
en als ik pech heb moeten ze het bestellen .en ja ik zou kunnen bellen maar dan ben ik even ver want op dat ledje voor te bestellen vragen ze dan 20 euro voor schot ???? dan krijg ik nadien 19.75 terug .
klopt de berekening ???

zo ook het stom zinnige idee van we leveren het bij een ophaal punt dat is beter voor het klimaat ????
dus die bus die rijd van het ophaal gebouw met een warme motor naar het afhaal punt en zet daar alle pakjes af
nadien moet iedereen zijn auto starten (ja wij wonen in een bos met ons dorpje )en dan met koude motor die niet optimaal draait zijn pakje gaan op halen .

stoomlokje

als moraal van het verhaal:
Het gaat hier wel degelijk alleen maar om geldklopperij van de politiek, en zal niets veranderen aan de aankopen in China en verminderen van pakjes. ( trouwens bijna alles wordt in CN gemaakt, in de Eu kennen ze praktisch alleen nog burelen en magazijnen )

Dirk

man, neem een andere hobby, je zaagt wel, niemand verplicht je toch om ledjes te kopen of met de treintjes te spelen. Als je het te duur vind doe dan iets anders, maak de Eifel toren uit wasknijpers oid. Als ik zo'n grommelaar was dan sprong ik onder een trein, dan was ik er van af. Djeezes wat een negativisme moet jij torsen.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

raf

dirk is het tegen mij ??? dan ben je 200% verkeerd .
ik klaag en zaag niet ik stel vast .
iedereen zit te klagen dat we groen voer moeten eten voor het klimaat .
fuck het klimaat ik heb airco
voor onze kinderen ??? ik heb geen kinderen eentje op de wereld zoals ik is genoeg (zelf kennis )
mag ik je vragen niet onder een trein te springen we hebben juist deze maand een ex club lid verloren .
het maakt een boel smurrie ,de bestuurder geraakt in shock,en de treinen komen te laat wat dan weer boze reizigers geeft.

je hoeft de postings helemaal niet te lezen hoor
je kunt deze gewoon overslaan dan hoef JIJ je kop niet te breken en onder een trein te willen springen

prettige dag nog
ik ga nog wat straat elementen gieten in giet hars
gr raf

janieburton

Citaat van: rgp op Gisteren om 15:24:16 PMSaskia,

Je herhaalt de toogcliches, sorry.

Als je 3000 euro bruto verdient, betaal je NOOIT 56% belasting.  Zelfs al verdient je het DUBBELE, kom je nog niet aan een gemiddelde aanslagvoet van 50% !

2000 euro netto= bij 20 werkdagen aan 7.6 uur een netto uurloon van 12,53 euro/uur.  Mijn kuisvrouw heeft meer.

Je hebt ze gehoord.  Op een gemanipuleerde en gemonteerd interview. Niet realistisch.  Ga persoonlijk eens luisteren. Of nog beter: vraag aan een politieker om eens mee te draaien gedurende een paar dagen.

Dat uw pensioen berekend is op uw bijdrages is logisch en zou ook enkel daarop mogen berekend worden. Gelijkgestelde periodes zouden niet mogen meetellen en dan zou uw pensioen, zonder kosten, al hoger liggen.

Vandaag, met de nieuwe maatregelen kan je op pensioen na 35 jaar voltijds (156wd) en 7 jaar zonder min wd op pensioen, als je 63 bent. En nog klagen ?

Roland

Roland,

Ik heb iets meer dan €1.900/maand netto.

Telkens na een faling heb ik terug moeten beginnen aan het beginnersloon. (in de sector waar ik in werk werkt men met vaste pc barema's en kan men niet onderhandelen voor meer loon)

Mijn pensioen zal later ook geen vette zijn

Dirk

Maar nee  Raf, ik reageerde op het gezeur van stoomlokje, ik hen je genoeg dat ik veronderstel dat jij echt niet gaat wakker liggen van het feit dat er import taxen bij komen, betalen doet niemand grzag, maar om daarvoor te stoppen met denken,,,,,dat zal echt niks veranderen, als Saskia dat zo vreselijk vind, dat hij dan een vliegticket koopt en het zelf gaat halen.
Aan Stoomlokje  Get a life man 
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

raf

ha ok ik dacht al ?? wat heb ik nu weer gedaan .
en inderdaad extra betalen en er niets voor terug krijgen vind ik hele maal niks.
dus de enige oplossing is voorlopig zoveel bestellen dat de transpart kosten weg vallen
zolang ik geen stockage probleem krijg ga ik dit dus doen

gr raf straks foto van de straat

stoomlokje

Dirk,
het gaat mij niet om extra te betalen, wel dat het weeeeeeral extra belastingen zijn,en dat ze per soort artikel laten betalen in één pakje, en niet voor het pakje, waar het toch eigenlijk om te doen was ( zeiden ze ).
En dat dat geld weeral naar de dikke nekken gaat, om dure etentjes,feestjes en reizen mee te bekostigen.
Dat is het enige

Thommy

Citaat van: raf op 20 juli 2026, 20:17:12 PM3 keer 20 ledjes besteld met verschillende kleur ok 3 euro er bij .in dezelfde winkel ook 60 weerstanden en ook 3 euro er bij
als ik nu nog condensatoren en 7805 en dergelijke bestel ben je aan inport duurder uit dan de onderdelen
gr raf

beetje uitkijken hoe/waar je bestelt.
bij Ali krijg je opeens extra korting (gistern nog gezien, uitgerekend is de korting hetgeen je hier betaalt 3euro+btw). Bij Temu krijg je er nog meer.
Wat hadden ze verwacht? Dat die mannen niet zouden reageren?

Nu soit, mijn pakjes (moto-geralateerd voor mij, allerlei rommel voor m'n dochters) zijn zonder extra kosten hierheen gekomen. Zowel Ali of Temu zonder problemen.
Greetz

Thommy