china en onkosten

Gestart door raf, Gisteren om 20:17:12 PM

raf

3 keer 20 ledjes besteld met verschillende kleur ok 3 euro er bij .in dezelfde winkel ook 60 weerstanden en ook 3 euro er bij
als ik nu nog condensatoren en 7805 en dergelijke bestel ben je aan inport duurder uit dan de onderdelen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Boemeltrein

Tja, dat was enigszins de bedoeling van die 3 euro, om de Chinese dumping af te remmen...
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

bekie

Als ik de uitleg uit de media goed heb begrepen, dan wordt er per soort materiaal - ook al zit het in hetzelfde pakje - telkens 3 euro bijgerekend. Het is dus niet per pakje, maar per soort in een pakje, zoals Raf heeft ervaren. Als het de moeite waard is, dan denk ik zo: als je bij Rei... Con... enz iets besteld, dan komt er ook gemakkelijk onredelijk veel verzendkosten bij, ....

stoomlokje

We weten dat die bandieten in het europees parlement nu eenmaal dikke gangsters zijn. >:(
Zij zullen hun zakken wel vullen met onze belastingcentjes ( die elk jaar ook hoger worden ) :'(

Dirk

Citaat van: stoomlokje op Gisteren om 22:56:11 PMWe weten dat die bandieten in het europees parlement nu eenmaal dikke gangsters zijn. >:(
Zij zullen hun zakken wel vullen met onze belastingcentjes ( die elk jaar ook hoger worden ) :'(

Euhh, meen je  dat nu? Vind ik toch wel geen intelligente reactie,

Mvg
Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

stoomlokje

ik meen dat zeker , van mij mag je dat tegen die gangsters zelfs gaan vertellen, het zijn alleen maar zakkenrollers om hun eigen zakken te vullen. >:(
Noot: ik kocht vroeger ( in de goede oude tijd, en nu soms ook nog ) bij reichelt, maar die halen hun producten ook uit de CN, allen verkopen ze het met 400% winst.
Daarbij komt dat hun aanbod ook danig is geslonken.
Bij Conrad durven ze het zelfs al aan om niet meer per stuk te verkopen, maar in bulk, voor sommige artikelen.
Daarbij komt dat hier in de EU nog bitter weinig van electronica componenten te verkrijgen zijn , en dan zijn er nog de zéér dure verzendkosten bovenop, maar dat interesseert die kwieten van de unie niet.
Ik weet jouw verblijfplaats niet, hoeft ook niet, maar kan je wel vertellen dat als ik hier in de streek iets van electronicaonderdelen moet halen, al zeer grote afstanden moet afleggen om nog een handelaar te vinden. ( zou zelfs niet meer weten waar ergens. )

raf

voor een zakje leds betaal ik 2.97 en voor de weerstanden betaal ik 1.79 verzend kosten 1.99
met alle belastingen er bij kom ik dan op 13.99
nu als ik  5 zakjes van elk koop betaal ik  21.40 .geen transpart kosten en komt het totaal op 28.66
nu mag je raden wat ik gekocht heb .

als ik hier naar een winkel kan gaan moet ik naar hasselt (ongeveer een 25 à 30 km enkel)
en dan nog kijken of ze alles hebben anders kun je nog eens terug
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.