Nieuws:

Nu in MSM 269 BAAN: Langs den Blauwe Steen

Hoofdmenu

Miniworld Rotterdam is failliet.

Gestart door Meester, 08 juni 2026, 19:49:28 PM

Meester

Miniworld Rotterdam is failliet.

Dat blijkt uit een brief vanuit het bestuur van deze de attractie in Rotterdam. De miniatuurwereld, die in maart 2007 haar deuren opende aan het Weena, verkeerde al langer in financieel zwaar weer. In de brief wordt duidelijk dat er geen nieuwe bezoekers meer zullen komen.
"Het valt mij zwaar om dit bericht aan u te moeten sturen", schrijft een Miniworld-bestuurder in de brief. Hij erkent dat de attractie al langer moeite moest doen om het hoofd boven water te houden.
De deuren zijn gesloten en de website is off-line gegaan.

Ronald

Citaat van: Meester op 08 juni 2026, 19:49:28 PM"Het valt mij zwaar om dit bericht aan u te moeten sturen", schrijft een Miniworld-bestuurder in de brief.

Niet een bestuurder maar DE bestuurder. Marc van Buren is feitelijk de grondlegger van Miniworld Rotterdam.

Hier de link: https://www.rijnmond.nl/nieuws/2206726/miniworld-in-rotterdam-is-failliet-valt-mij-zwaar-dit-bericht-te-sturen

Jappy

Miljaar, daar wilde ik nog een keer naartoe...
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Meester

Dan kan je beter naar Hamburg gaan. Veel mooier, groter en interresanter.

Bij Miniworld vorig jaar nog geweest, er hing een verwaarloosde doodse sfeer. Materieel wat nog reed zag er vreselijk uit. De tijd stond er al jaren stil.
En op de Schotse baan, waar al jaren aan gebouwd werd in de kelder, reed één treintje en alles was grauw en grijs van het stof.
Toen al besloten nooit meer te gaan.....

Ronald

Dat gaf al aan dat er weinig bezoekers kwamen. Helaas dat het verdwijnt maar je ziet het in Hamburg, constant vernieuwing en uitbreiding. Dat blijft toch blijkbaar nodig om door te gaan.

Boemeltrein

Ook Freiburg/ Fribourg in Zwitserland met hun Kaiserberg, daar wordt constant aan gewerkt en uitgebreid, ze zitten nu al aan 600 m2...en die hebben zelfs hun vaste medewerkers, ik vrees dat dergelijk project voor de Lage Landen financieel niet houdbaar is  ???
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

janieburton

Citaat van: Meester op Gisteren om 10:26:01 AMDan kan je beter naar Hamburg gaan. Veel mooier, groter en interresanter.

Bij Miniworld vorig jaar nog geweest, er hing een verwaarloosde doodse sfeer. Materieel wat nog reed zag er vreselijk uit. De tijd stond er al jaren stil.
En op de Schotse baan, waar al jaren aan gebouwd werd in de kelder, reed één treintje en alles was grauw en grijs van het stof.
Toen al besloten nooit meer te gaan.....

Misschien dat MWL veel van de stad Hamburg krijgt en gedaan krijgt en gesponsered wordt door de stad Hamburg omdat blijkbaar MWL de top toeristische attractie is in Hamburg.

Ronald

Nou, die moesten toen gewoon naar de bank voor een lening hoor ;) Denk dat die inmiddels wel zelf-bedruipbaar zijn gezien de uitbreidingen die ze gedaan hebben in alle jaren. En die blijven in hoog tempo vernieuwen en dat heeft MW nooit gedaan.

Klaas Zondervan

Citaat van: Ronald op Vandaag om 10:30:29 AMEn die blijven in hoog tempo vernieuwen en dat heeft MW nooit gedaan.
Lijkt me een vicieuze cirkel. Als je te weinig bezoekers hebt zijn er te weinig inkomsten voor vernieuwing. Gevolg is minder bezoekers dus te weinig inkomsten.

Ronald

stoomlokje

Als ik zo op StreetVieuw kijk wordt er uitwendig ook weinig reklame voor gemaakt.
Alleen op de hoek van het gebouw een nietszeggende naam voor de gewone passant ( Miniworld Rotterdam )en dat is het.
Als je daar dan voorbij rijdt, merk je dat niet eens op of vraag je je niet af wat de benaming betekend.
De foto's op de ramen vallen in het niets bij de overbouw van het blok.
Dan is het ook niet verwonderlijk dat de passanten ( toeristen en dergelijke ) er zomaar voorbij lopen of rijden.
grtjs

Ronald

Toen ik er in de eerste jaren geweest ben moest ik het inderdaad zoeken.... toen al. Ofschoon ze op meerdere spoor gerelateerde beurzen en tentoonstellingen stonden was het blijkbaar toch beperkt in de promotie.