Nieuws:

Nu in MSM 268 PRAKTIJK: Het kasteel Linderhof van NOCH | Zelf lading maken: slabs en knuppels

Hoofdmenu

Nostalgie voor mensen uit Mechelen en omstreken

Gestart door Bundesbahnfreak, 11 mei 2026, 12:05:16 PM

Bundesbahnfreak

https://www.tassignon.be/trains/PDF/7.51%20MECHELEN%20-%20lijntje%20naar%20het%20Keerdok%20in%20Mechelen%20-%20versie%202025%2005%2007.pdf

Voor diegenen die de link nog niet kennen en voor mensen zoals ik: nostalgie :-)

Bron, Tassignon

mvg

Rudy

RoDY

Als een geboren en getogen Mechelaar staat dit lijntje al zeker in mijn projectenlijstje. Ook al heb ik het nooit weten zijn.

Stieven76

Ik ben in 76 geboren en ik herinner het me niet. Wel leuk stukje geschiedenis.

Herwig

In deze ex-entrepot en ex-zwembad hebben wij (uitstekend) gelogeerd (VdValk) tijdens de "Special Olympics Mechelen 2023".
En op het terras gezeten, exact waar op uw foto de goederenwagens afgesteld staan ....

den T

Tof dat je dit deelt want het zijn voor mij, jeugdherinneringen. Ik heb die trein nog zien rijden.
groeten Julien

Bundesbahnfreak

Citaat van: den T op 11 mei 2026, 19:46:49 PMTof dat je dit deelt want het zijn voor mij, jeugdherinneringen. Ik heb die trein nog zien rijden.
groeten Julien
graag gedaan.
Toen we destijds met de school (TSM) in de oude zwemdok (huidig vdvalk hotel )gingen zwemmen heb ik daar ook veel staan rondkijken.  De 84 met zijn goederenwagens staan me in het geheugen gegrift.  Heb het ook altijd iets interessant gevonden

just4fun

Beelden uit de tijd dat mensen minder hadden maar zo eigenlijk meer hadden.

Paul 

SuSke

interessant, en inderdaad een mooi gegeven om na te bouwen. Wat houdt je tegen Robbe?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RoDY

Citaat van: SuSke op Gisteren om 09:38:33 AMinteressant, en inderdaad een mooi gegeven om na te bouwen. Wat houdt je tegen Robbe?

Tijd en plaats. 😅