Fouten bij fabrikanten die in het echt anders zijn

Gestart door modeltreinbart, Gisteren om 14:40:05 PM

modeltreinbart

Welke fouten zijn er bij modellen verkeerd tegenover de echte modellen? Zet gerust hieronder welk model en welke fabrikant. En waar de fouten zitten bij het model.
Bvb :
HLD 62 Roco
Stuurpost
Koeienvanger indien men met 1 koppeling rijd
Ventilatorenrooster aan de zijkant
Ventilatorenrooster op het dak
Bij de infrabel modellen de antennes die ontbreken.
Heb je zelf zo een lijstje van een bepaalde loc ? Zet het even hieronder.
trambaantje van Gent te volgen op dit forum.

Herwig

Dit lijkt me een ondoenbare, 'oneindige' opdracht, zeker als je de modellen van de jaren 1950/1960 hierbij meeneemt ...
Zelfs het zogenaamd correcte model, is vermoedelijk niet gans correct, wat dit trouwens ook mogen betekenen.....

ceuleer

Meester

Bij al mijn stoomloc modellen blijkt een elektromotor voor de aandrijving te zorgen, ik had anders verwacht..........

Bij al mijn dieselloc modellen blijkt een elektromotor voor de aandrijving te zorgen, ik had anders verwacht..........

Floris

Citaat van: Meester op Gisteren om 20:30:11 PMBij al mijn dieselloc modellen blijkt een elektromotor voor de aandrijving te zorgen, ik had anders verwacht..........
Toch is dat in t echt bij veel diesels wel t geval  :P

janieburton

Citaat van: modeltreinbart op Gisteren om 14:40:05 PMWelke fouten zijn er bij modellen verkeerd tegenover de echte modellen? Zet gerust hieronder welk model en welke fabrikant. En waar de fouten zitten bij het model.
Bvb :
HLD 62 Roco
Stuurpost
Koeienvanger indien men met 1 koppeling rijd
Ventilatorenrooster aan de zijkant
Ventilatorenrooster op het dak
Bij de infrabel modellen de antennes die ontbreken.
Heb je zelf zo een lijstje van een bepaalde loc ? Zet het even hieronder.

In elk model en elke schaal van Z tot LGB en "live steam" modellen zal er altijd iets zijn wat ontbreekt of niet correct is, dus zoals Herwig schrijft: ondoenbaar.

Zo'n lijst is natuurlijk het toppunt voor de "rivettentellers".

En wat zal zo'n lijst tewerkstelligen?

Niet veel vrees ik.

Want de fabrikant(en) zal/zullen steeds compromissen moeten maken zowel om het model een aanvaardbare prijs te geven en anderzijds door technische beperkingen.

TimB