Nieuws:

Nu in MSM 268 PRAKTIJK: Het kasteel Linderhof van NOCH | Zelf lading maken: slabs en knuppels

Hoofdmenu

MSM 268

Gestart door PeterVG, 25 april 2026, 10:31:15 AM

PeterVG

Tot mijn vreugde vond ik net MSM 268 onberispelijk in mijn brievenbus.
Even snel doorbladerd. Wat mij meteen opviel was een artikel over de Hornby Taoos wagens. Aangezien ik daar de voorbije jaren heel wat info over verzameld had voor Hornby heb ik het meteen diagonaal gelezen.
De auteur is vrij mild voor de set NMBS wagens die onder Rivarossi naam voor MBS geproduceerd werd. Over deze set heb ik twee maanden terug een mail aan de redactie van MSM gestuurd met stavende foto's dat de wagens foutief zijn. Het verbaasd mij nu te lezen in MSM dat men helaas niet kan achterhalen of de wagens conform de realiteit zijn".
Dat kan dus wel en het antwoord is nee.
Hierover heb ik tevens een mail gestuurd aan verkoper MBS en zei wisten als weerwoord dat ze niet over de informatie beschikten die ik had om de wagens juist te produceren. Vreemd want die info is allemaal naar Hornby gegaan.
Verder lees ik in het artikel dat de foutieve MBS set gebaseerd is op een foto van wagens 31 88 069 2 116  genomen door Roger Crikelaire. Dan verbaasd het mij dat ik van diezelfde heer Crikelaire een foto heb van diezelfde wagen in grijze kleurstelling en niet in het bruin.
Vanwaar de bruine livrei op de MBS wagens dan komt is mij totaal onduidelijk.

Wat is er fout:
De set MBS wagens zijn bruin. In realiteit waren de NMBS wagens van dit specifieke wagentype ingedeeld als Taoos grijs.
De wagens in de MBS set dragen volgende wagennummers: 31 88 0 692 111 tot 114.
Hiervan ben ik niet geheel zeker maar mijn mail om dit na te vragen bij producent MBS werd niet tegengesproken.
Van exact deze 4 wagens heb ik een foto en deze tonen allen grijze wagens soms zelfs van een totaal ander bouwtype.
Conclusie de MBS set met 4 bruine wagens klopt gewoon niet.
Jammer dat dat niet werd opgenomen in het artikel.

doomslu

Voor niet-abonnees: het nummer ligt op 2 mei in de dagbladhandel.

Klik hier om de nieuwsbrief te lezen.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

factageklerk

Ah Luc dat is mooi dat er een artikel gewijd is aan dat Kasteel uit Beieren

doomslu

Citaat van: factageklerk op 25 april 2026, 20:00:52 PMAh Luc dat is mooi dat er een artikel gewijd is aan dat Kasteel uit Beieren
Prachtig ding hoor! Mooi gebouwd en geschilderd door de auteur van het artikel.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Afgelopen weekend MSM 268 ontvangen en tevens mijn jaarabo verlengd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154