Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM-TMM-forum: Badges voor leden

Gestart door JerryCrazy, 07 april 2026, 20:46:10 PM

JerryCrazy

Hallo,

Het viel me op dat we regelmatig leden van de forums (Franstaligen of Nederlandstaligen) tegenkwamen op beurzen, bijeenkomsten of ruilbeurzen zonder elkaar te herkennen, en dat we soms zelfs netwerken te zien kregen die door leden waren gemaakt zonder dat we dat wisten.

Op eigen initiatief heb ik daarom een eenvoudige badge in creditcardformaat (ISO/IEC 7810, ID-1) ontworpen, die je in een badgehouder kunt dragen of op je tentoongestelde modelbaan/diorama kunt plakken. Deze badge is tweetalig en maakt het mogelijk om elkaar gemakkelijk te herkennen in deze kleine gemeenschap.
Ik wilde dit al een tijdje doen en heb uiteindelijk een klein deel van Paasmaandag besteed aan het maken ervan.

Dit is beschikbaar in verschillende formaten.
Allereerst, voor mensen zonder computerkennis, een PDF die je direct kunt invullen en afdrukken:
Badge_TMM-MSM_Forum_Lid_Membre_Formulaire_A4_Multilingue.pdf
Klik gewoon op Naam / Nom, typ je gebruikersnaam in, druk op "Enter" of klik ergens anders en druk het af.
Dit formulier is niet op alle PDF-lezers getest; het is getest in Mozilla Firefox, Microsoft Edge en Adobe Acrobat Reader.

Voor knutselaars die het willen aanpassen met een ander lettertype, een logo of avatar toevoegen, de lettergrootte willen wijzigen omdat je gebruikersnaam te lang is, of om een andere reden: de bestanden zijn beschikbaar en kunnen vrij worden bewerkt.

Voor wie nieuwsgierig is: de bronbestanden (hiervoor is het lettertype HelveticaNeue LT 107 XBlkCn nodig)

Tot ziens op de tentoonstellingen! ;D

SuSke

Ikheb de vorige uitgave nog ergens liggen. Maar inderdaad, je vergeet ze dikwijls op te steken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

De vorige uitgave heb ik ook nog ergens liggen maar kom niet zo vaak meer naar tentoonstellingen.
Maar Jerry een goed initiatief.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154