Nieuws:

Nu in MSM 268 BANEN: Quai 12 | Treintopia

Hoofdmenu

Block systeem.

Gestart door Luc, 02 april 2026, 10:12:34 AM

Luc

Hallo, mensen!

Tot nu toe kocht ik dit:

En die zijn spijtig niet meer te vinden bij die verkoper. Het dient om 2 treinen achter mekaar te laten rijden op het zelfde spoor, met behulp van reed-switchkes.

Ik wil die niet zelf bouwen; ik zou er graag afgewerkte willen kopen.

Weten jullie soms of iemand dat in Belgïe of in Nederland verkoopt?

Alvast bedankt!
Oufti!

Ronald

Misschien niet het antwoord dat je zoekt maar er circuleren nog diverse oude Fleischmann bloksystemen in de gebruikte markten. Die waren eigenlijk poepsimpel en werkten meer dan prima.

Citaat uit een bericht op BNLS:

Flm heeft een bloksysteem artikel 6957 dat is uit te breiden met art 6958. Hiermee kun je net zo veel blokken maken als je wilt. Regel hierbij is: aantal blokken = aantal treinen-1.

Als je dan ook nog het EVA afrem- en optreksysteem art 6960 toepast, in elk blok 1 stuks, stoppen en rijden de treinen weer verder op een nette manier.
Ik heb dat op mijn FLM baan jaren in gebruik gehad, werkt prima, is erg betrouwbaar, gemakkelijk aan te sluiten.

Is nog volop 2e hands te koop, ik heb al die onderdelen via ebay en de Jager gekocht tegen zeer redelijke prijzen.
In dit filmpje zie het systeem aan het werk:
  https://youtu.be/_aSr_QKRokk

Ronald

Luc

Citaat van: Ronald op 02 april 2026, 11:20:00 AMMisschien niet het antwoord dat je zoekt maar er circuleren nog diverse oude Fleischmann bloksystemen in de gebruikte markten. Die waren eigenlijk poepsimpel en werkten meer dan prima.

Citaat uit een bericht op BNLS:

Flm heeft een bloksysteem artikel 6957 dat is uit te breiden met art 6958. Hiermee kun je net zo veel blokken maken als je wilt. Regel hierbij is: aantal blokken = aantal treinen-1.

Als je dan ook nog het EVA afrem- en optreksysteem art 6960 toepast, in elk blok 1 stuks, stoppen en rijden de treinen weer verder op een nette manier.
Ik heb dat op mijn FLM baan jaren in gebruik gehad, werkt prima, is erg betrouwbaar, gemakkelijk aan te sluiten.

Is nog volop 2e hands te koop, ik heb al die onderdelen via ebay en de Jager gekocht tegen zeer redelijke prijzen.
In dit filmpje zie het systeem aan het werk:
  https://youtu.be/_aSr_QKRokk

Bedankt. Dat was ook een mogelijkheid, maar ik heb tenslotte liever iets nieuw.
Ik zal die van ebay kopen en proberen.
Oufti!