Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Station Zolder

Gestart door dingske, 08 januari 2007, 18:47:06 PM

dingske

Ik ben al geruime tijd bezig met de planning van de bouw van het station van Zolder anno 1990. Nu ben ik op zoek naar informatie over digitale besturingen. Het wordt een modulebaan waarmee ik tentoonstellingen wil gaan doen. Nu was ik aan het denken om deze te gaan besturen met het Marklin digitaal systeem wel het oude met de zwarte kastjes. Nu wil ik graag weten hoe ik het beste afremsecties kan maken voor seinen. Eventueel zelfbouw.
Wie kan er mij helpen??

Groeten Wouter
Ik wil groot zijn in iets kleins.

Gerolf

Wouter, besef je wel hoeveel je eigenlijk tegelijk vraagt?
- informatie over dgitale besturing (ruim breed begrip)
- verplaatsbare tentoonstellings-modulebaan
- afremsecties spoorseinen
- "zwarte kastjes" - zoals een black-box in een vliegtuig [:o)]

Tip: even de zoekfunctie van dit foum gebruiken, en daarna - indien nodig - meer gerichte vragen stellen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dingske

Merci ja het is wat veel informatie in ??n keer[:)] ik ga nog wat verder zoeken en dan zal ik gerichte vragen stellen.

groeten Wouter
Ik wil groot zijn in iets kleins.

diesels

citaat:
Geplaatst door dingske

Ik ben al geruime tijd bezig met de planning van de bouw van het station van Zolder anno 1990. Nu ben ik op zoek naar informatie over digitale besturingen. Het wordt een modulebaan waarmee ik tentoonstellingen wil gaan doen. Nu was ik aan het denken om deze te gaan besturen met het Marklin digitaal systeem wel het oude met de zwarte kastjes. Nu wil ik graag weten hoe ik het beste afremsecties kan maken voor seinen. Eventueel zelfbouw.
Wie kan er mij helpen??

Groeten Wouter



Nog een tipje dan: let dan gelijk even op het onderwerp dat je je vraag meegeeft en de rubriek waar je je vraag plaatst, want in dit geval is dat iets met een tang en een varken [:)]

succes,

doomslu

Mag ik er nog even aan toevoegen dat iedereen je echt graag zal helpen (wees dus niet bang om 'veel' te vragen, daarvoor is dit forum bedoeld). Maar, zoals al gesuggereerd is : splits het probleem op in aparte vragen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *