Nieuws:

Nu in MSM 268 PRAKTIJK: Het kasteel Linderhof van NOCH | Zelf lading maken: slabs en knuppels

Hoofdmenu

Zotte prijzen

Gestart door janieburton, 19 februari 2026, 23:38:18 PM

janieburton

Citaat van: Rangeerduivel op 25 februari 2026, 19:43:11 PM
Citaat van: vanmiegroet op 21 februari 2026, 13:04:40 PMOm de zoveel tijd komt een gelijkaardig onderwerp hier terug op het forum

En meestal door een lid die blijkbaar een obsessie heeft met Catawiki....! ::)

Als de prijs je niet aanstaat, dan koop je het gewoon niet, zo simpel kan het leven zijn!

;)

Het leven kan simpel zijn.

Maar het verwonderd mij steeds wat mensen er soms voor over hebben om een bepaald item aan te kopen op online veilingen (Ebay, Catawiki, enz...) maar hiertegenover staat het afpingelen op modeltreinbeurzen.

Btw ik heb geen obsessie

Ronald

Wat ik dus al zei  :)  ;) :

Citaat van: Ronald op 20 februari 2026, 14:02:08 PMZoals ik al zo  vaak zeg; de mensen betalen het zelf.... het is de hebzucht die de prijzen bepaalt. Je zou als verkoper wel gek zijn de prijs lager in te zetten, men betaald toch wel blijkbaar  ;)

janieburton

Citaat van: Ronald op Vandaag om 10:08:32 AMWat ik dus al zei  :)  ;) :

Citaat van: Ronald op 20 februari 2026, 14:02:08 PMZoals ik al zo  vaak zeg; de mensen betalen het zelf.... het is de hebzucht die de prijzen bepaalt. Je zou als verkoper wel gek zijn de prijs lager in te zetten, men betaald toch wel blijkbaar  ;)

De koper zet geen prijzen het zijn de bieders.

Hebzucht, misschien wel maar het moeten wel rijke mensen  :o  ::)  zijn of mensen met geld teveel  :o  ::) , als men het van een Belgisch pensioentje moet doen dan is het veel minder daarom dat ik een aantal van mijn modeltreinen(Roco, Fleischmann, .....) via Catawiki heb verkocht en die brachten niet zoveel op alhoewel ze in zeer goede staat waren (originele doos, alle losse onderdelen nog in gesloten zakjes, enz......)

Boemeltrein

Tja, je moet ook een beetje change hebben bij verkoop, als er op het moment iemand is die persé dat model willen hebben...of als men zich laat meedrijven met de veiling en toch nog een hoger bod uitbrengt desondanks men het duur begint te vinden...dat stuwt de prijs.
Ikzelf heb een tijd geleden op Ebay een model van Rietze -een landrover politie Bredene 1/87- te veilen gezet met instapprijs van 10 euro'kes, het modelletje is afgeklopt geweest op meer dan 160 €  :o dankzij 2 personen die tegen elkaar aan het opbieden waren. ;D
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

Ronald

Citaat van: janieburton op Vandaag om 11:12:46 AMDe koper zet geen prijzen het zijn de bieders.

Maar als verkoper bepaal ik de minimale prijs ;) En als de gekken dan tegen elkaar op gaan bieden, wie ben je dan als verkoper om daar nee tegen te zeggen? Dus wat de gek er voor geeft  ;)

janieburton

Citaat van: Ronald op Vandaag om 16:27:53 PM
Citaat van: janieburton op Vandaag om 11:12:46 AMDe koper zet geen prijzen het zijn de bieders.

Maar als verkoper bepaal ik de minimale prijs ;) En als de gekken dan tegen elkaar op gaan bieden, wie ben je dan als verkoper om daar nee tegen te zeggen? Dus wat de gek er voor geeft  ;)

Bij de modelspoor biedingen bij Catawiki kan men een minimale prijs zetten, ttz de de bodem voor een minimale prijs is €200 maar het zijn de "zogenaamde experten" die  het aanvaarden of niet dwz dat zij beslissen "met hun zogezegde expertise" of je item een minimale prijs krijgt of niet en bij 99% van de inzendingen aanvaarden de experten [b]niet[/b] dat het item in veiling gaat met een minimale prijs.