Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

ROCO REEKS 76 MET ESU DECODER

Gestart door Ludwig, 07 januari 2007, 12:06:05 PM

Ludwig

Ik heb een reeks 76 loc van Roco voorzien van een ESU multiprotocol decoder .
Rijden doet hij goed maar de verlichting krijg ik niet aan het werk .
Deze loc is voorzien van een digitale stekker maar ik kan er geen teken op terugvinden aangaande het juist plaatsen van de decoder.
Aangezien de loc goed rijdt zal hij wel juist geplaatst zijn en zal de fout ergens anders zitten .
Analoog brandt de verlichting perfekt.
Iemand die een gedacht heeft wat er fout loopt ???
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Peter

Ludwig, ik heb hetzelfde ook voor gehad en er zijn een paar simpele dingen die je kan doen

1. De stekker eens omdraaien
2. kijk het aantal rij-stappen is na. Bij mij moest dit op 28 staan of meer. Kijk hiervoor in de gebruiksaanwijzing van je decoder.
Met vriendelijke groeten
Peter

Ludwig

Peter bedankt voor de snelle reaktie .
Kan ik de decoder omdraaien zonder de kans te lopen hem op te blazen??
En wat zouden de rijstappen eventueel te maken kunnen hebben met de verlichting ??
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

tonycabus

Alles!

Als je decoder op 14 stappen staat en je centrale op 28 zal het licht telkens als je van rijtrap verandert an of uit gaan (aan bij de onpare en uit bij de pare). Anderzijds, aangezien het een ESU is, zou de lichtfunctie wel eens gedimd kunnen zijn, of de functie verkeerd toegewezen, zodat ze met een andere functietoets misschien wel werkt.
Ik zou aanbevelen de decoder dewoon eens te resetten (8 in CV 33 normaliter) en CV 29 op 28 rijtrappen (6 decimaal).
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Ludwig

Hij doet het !!![:D]
Zoals Peter aangaf heb ik hem moeten omdraaien .
Heb voor alle zekerheid de decoder gereset en terug ingesteld zoals aangegeven door jullie .
Bedankt voor jullie hulp
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2