Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

Digitaal secties scheiden

Gestart door EricVW, 07 januari 2007, 11:10:28 AM

EricVW

Het is marklin digitaal, wil secties scheiden, om met boosters te kunnen werken
Echter niet met de kipschakelaar van Marklin( geen schakelaar tussenstuk om met sleper van de ene sectie naar de andere te rijden.)
Heb al eens kortsluiting gehad gevolg booster naar de knoppen
bestaat er geen schakeling voor tussen de twee secties te plaatsen
ERIC VW

INFO

Bij digital zijn galvanische scheidingen niet nodig, het volstaat om alleen de middenleider te isoleren, en wat heel belangrijk is breng GEEN scheiding aan in de retourleiding, dus de bruine draad om het in het Marklin kleuren schema te houden. Dit is de gemeenschappelijke aarde aansluiting (Common-Ground).
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Ludwig

Wat wordt er juist met galvanische scheidingen bedoeld ????
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

EricVW

Het middencontact scheiden , maar soms komt de twee middenleiders met elkaar in kontakt( kantelblokjes, om de sleper te laten kippen, iets niet ideaal)
Is er geen mogelijkheid  , iets tussens te steken of weet ik veel?
Hoe gaat dat met de gelijkstroomstroom digitaal?
ERIC

INFO

Eric,

LEZEN wat er geschreven wordt. Het is niet nodig om de twee te scheiden van elkaar op het moment dat een trein de twee booster met elkaar verbind. Dit is nu al zo vaak ter sprake geweest dat ik een beetje moedeloos wordt van dit en van deze vraag.

Gewoon alles goed aansluiten met voldoende dikke draden, en er vooral op letten dat de Common-Ground aansluiting goed en zeker is.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Ludwig

Eric, we schamen ons om onze ontwetendheid.
Maar als ik het juist heb dan ben je niet verplicht te reageren op vragen die je moedeloos maken.
Nogmaals 1000 maal excuuses voor onze domme vragen [B)]
ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ysbeer

citaat:
Geplaatst door cota

Eric, we schamen ons om onze ontwetendheid.
Maar als ik het juist heb dan ben je niet verplicht te reageren op vragen die je moedeloos maken.
Nogmaals 1000 maal excuuses voor onze domme vragen [B)]
ludwig



wel meppen die gemept moet worden,volgens jou.[:p]
En was dat eric??

EricVW

Ik kan ertegen
Dikke draden , dat weet ik allemaal, bruine draden lopen door ,
rode onderbroken, en kipschakelaar tussen gestoken, blokje voor kantelen van sleper.Als het blokje weggeduwd word heb je prijs
Herstelling telkens 160 Euro?
ERIC

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Eric Van Watermeulen

...blokje voor kantelen van sleper.

Eric, waar is dat blokje voor nodig?

Ludwig

ERIC sorry voor mijn fout hoor
INFO , ik denk wel dat je begrijpt op wie het bedoed was h?
ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

INFO

Ludwig,

Wat ik hoop dat jij ook begrijpt wat ik bedoel. Dus goed lezen wat er geschreven en dus gezegd wordt.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Ludwig

citaat:
Geplaatst door cota

Wat wordt er juist met galvanische scheidingen bedoeld ????
Ludwig


Ik heb het zelf eens opgezocht en vondt de volgende uitleg.
Een galvanische scheiding is een scheiding tussen twee stroomvoerende elektrische circuits en dient als veiligheidsmaatregel ter voorkoming van mogelijk onveilige stromen tussen verschillende spanningsbronnen, bijvoorbeeld ten gevolge van een defect. Vaak gebeurt de galvanische scheiding met inductie maar men kan dit ook doen dmv een opto-coupler. Een bekende toepassing is de transformator waarin de primaire stroomkring galvanisch gescheiden is van de secundaire. Dit principe kom je ook tegen in een relais waar de stuurkring galvanisch gescheiden is van de hoofdkring

VOILA nu weet ik het ook
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

EricVW

Blokje is vanboven een driehoekje,(dat wat boven de rail uitsteekt) als de sleper erover glijdt,
gaat hij wat de hoogte in zodat hij de andere sectie niet raakt
( Marklin noemt dat de kipschakelaar)
Eric