Nieuws:

Nu in MSM 264 BANEN: Carbel | La vallée de l'Ouche | Remise en scène III

Hoofdmenu

ROCO 2026

Gestart door the_gold, 15 januari 2026, 12:49:36 PM

janieburton

Citaat van: Meester op Gisteren om 22:19:16 PMEn wat moet de spreekbuis dan communiceren naar de fabrikant? Welk type bestaat er nog niet, en waar is een bewezen vraag naar ?
En de fabrikant en de dozenschuivers denken dan aan de voorraden Reeks 11, 23, 46, 51, M2 welke nog onverkochte zijn........
En dan nog maar te zwijgen over de gigantisch voorraden tweedehands.

Waarom wordt er dan altijd geklaagd dat er te weinig Belgisch wordt uitgebracht?

Zijn er dan zoveel voorraden of "over stock" van de reeksen 11, 23, 46,.... en de hoeveelheden tweedehands waar jij naar refereert?

Is dit een typisch Belgisch fenomeen van over stock? Hebben die andere landen er dan niet mee te maken? (Duitsland, Zwitserland,...)

Ik ken ook niet alle Belgische types maar ik denk toch dat er nog een paar 2tjes in aanmerking kunnen komen, eventueel een nieuwe verbeterde versie van het 4 delig treinstel dat ooit door Lima is uitgebracht( en dat niet correct is) dat zou MSM eventueel kunnen communiceren.

Maar als alles volgens u, Pete, al is geproduceerd dan stel ik me de vraag, en ik herhaal mijn vraag; waarom men klaagt men dan?

Waar is dan het probleem?

SuSke

Citaat van: Meester op Gisteren om 22:19:16 PM[...
En dan nog maar te zwijgen over de gigantisch voorraden tweedehands.

Die zit op termijn bij ieder van ons, want als ons bobijntje afgelopen is, is er weinig opvolging en interesse...
Misschien kunnen de fabrikanten beter daar in investeren, in die opvolging met betzalbare oplossingen. De rivettentellers krijgen dan exclusieve modellen aan een rivettenprijs, de rest betaalbare modellen die goed rijden met iets minder toeters en bellen.

Hoe leuk het ook is, maar er is een opbod aan digitale mogelijkheden en afwerkingslimieten aan de gang waar ik me ernstig de vraag stel wanneer je al die dingen ooit op een baan gaat gebruiken en hoelang je dat kan gebruiken voor er brokken aan komen. Zag laatst reclame van een rijtuig waar een begeleider over en weer in liep.
Stel maar eens: "Morgen komt er een rijtuig uit waarbij je de wc-pot hoort flushen en overmorgen zie je een natte streep op je sporen verschijnen."
Kan het nog gekker? Zeker weten. Maar het kost allemaal geld, en dat is er niet meer bij de modale modelspoorder.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Frans,

De nagel op de kop geklopt.

Het loopt soms, meestal veelal de spuigaten uit met de detaillering en de digitale fantasietjes.

Citaat van: SuSke op Gisteren om 22:47:35 PMMisschien kunnen de fabrikanten beter daar in investeren, in die opvolging met betzalbare oplossingen. De rivettentellers krijgen dan exclusieve modellen aan een rivettenprijs, de rest betaalbare modellen die goed rijden met iets minder toeters en bellen.

Er is geen jeugd die zijn geld wil geven, buiten enkelingen, aan deze hobby, de hobby is duur geworden onder impuls van rivettentellers, die een minderheid zijn in de modelspoorwereld.
Piko is daar een goed voorbeeld van met degelijke en niet al te dure modellen in hun hobby reeks.
zoals je zegt: een betaalbaar model dat goed rijdt zonder toeter en bellen.

Ik weet niet over welk merk je het hebt met die bewegende begeleider maar ik vermoed dat het het bedrijf uit Göppingen is en vraag mij af of je dat bewegende poppetje ziet als dat rijtuig op een modelbaan rijdt.( fluit hij ook op zijn "fluitje?  :D )

Back to the basic