Romneyloods

Gestart door belair, 04 januari 2007, 21:49:38 PM

belair

Kan er mij iemand helpen met een link of artikel uit ??n of ander magazine om een Romneyloods zelf te maken. Voor de mensen die dit niet kennen is een Romneyloods zo'n halfronde loods in golfplaten.
Luc

n/a

citaat:
Geplaatst door belair

Kan er mij iemand helpen met een link of artikel uit ??n of ander magazine om een Romneyloods zelf te maken. Voor de mensen die dit niet kennen is een Romneyloods zo'n halfronde loods in golfplaten.
Luc



Januari editie van Rail Hobby

http://www.railhobby.nl/36280/default.aspx?partnernr=11177&naam=Rail

Spoorse Groetjes

belair

Bedankt Yves maar daar zie ik niks in. Je moet een abonnement hebben h

janjozef

Bij collectors bank hebben ze er een van een amerikaans merk, ik heb het ooit gekocht, maar weet niet eens meer de prijs, is nog niet ineen gestoken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem


belair

citaat:
Geplaatst door janjozef

Bij collectors bank hebben ze er een van een amerikaans merk, ik heb het ooit gekocht, maar weet niet eens meer de prijs, is nog niet ineen gestoken.

Jan


@Jan Jozef
Het is mijn bedoeling Jan om er zelf te kunnen bouwen met eventueel golfkarton, die meestal in verpakkingen wordt gebruikt.

@Jan (Kasteel)
Bedankt voor de link, de afmetingen van dergelijke loodsen staat vermeld op de site die je door gaf . Een grote hulp.
mvg
Luc

belair

Ik heb ondertussen kunnen inkijken in het artikel van Rail Hobby. Is wel interessant en geeft je een start naar zeer mooie zelfbouw Romneyloods. Daar werken ze met kunststofplaat maar ik zou met golfkarton werken.
In het artikel wordt een stukje kunststof golfplaat rond een bierflesje geplooid en vastgebonden met touw om de vorm te krijgen van de halfronding. Vervolgens wordt het flesje enkele keren met zeer warm water gevuld zodat de kunststofplaat de vorm van de fles gaat aannemen en houden. Na afkoelen wordt de plaat verwijderd van de fles. Zo werkt het bij Rail Hobby.
Luc

kasteel

moet al een serieuze bierfles zijn [:)]vlgs variant loodsenbouw is de basis 11 meter = een goeie 12.5 cm in H0 - zou eerder proberen rond een afloopbuis en dan verwarmen met haardroger - de verpakking van 'Petit Gervais' (type verse witte kaas) is ook een redelijke schaal benadering van golfplaten
Jan

n/a

citaat:
Geplaatst door kasteel
[br en dan verwarmen met haardroger -
Jan



Lukt niet , plaat trekt naar alle kanten.

Spoorse groetjes

belair

citaat:
Geplaatst door Locorail

citaat:
Geplaatst door kasteel
[br en dan verwarmen met haardroger -
Jan



Lukt niet , plaat trekt naar alle kanten.

Spoorse groetjes



Ja dat stond ook in het artikel van Rail Hobby, met een voorbeeld bij. Je kan ze best vastzetten met koord en dan de fles opwarmen met er heel warm water in te gieten.
Luc

belair

De eerste loods is af. Gemaakt van golfkarton die gebruikt werd voor geschenkverpakking.



Het karton werd op maat gesneden en rond een stukje koker van "de post" gevormd en met dikke elestieken vast gemaakt voor een nacht.



Vervolgens werden er halve cirkel vormige balsa hout stukken gemaakt om binnenin voor de vorm te zorgen. De drie balsa stukken werden aan elkaar verbonden met een "balkje" eveneens uit balsa hout. Dit gewoon om de stukken recht te houden. Alles is gelijmd met seconden lijm om het wat makkelijker te maken.
De poort werd eveneens gemaakt uit balsa.



De loods werd dan geschilderd in Revell nummer 90 zilver kleur en de poort in Revell 36 mat rood.



De volgende zal iets groter zijn voor eventueel vrachtwagens of andere grote voertuigen. Deze was meer voor gewone personenwagens, en ook een test.
Mijn volgende project is een toestel zoals te zien is in MSM 7 op pagina 18 en 19 om zelf golfplaten te draaien uit aluminium of dunne messingplaat.



De assen en naaldrollagers heb ik al liggen, nog juist de assen afdraaien in de draaibank en monteren op een plaat.
Wanneer het af is zal ik er een foto van posten.
mvg
Luc

n/a

Luc,

Chapeau man,das pure klasse.

Spoorse groetjes


Gerolf

Dat ziet er veelbelovend uit, Luc. Ik ben benieuwd [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw