MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)

Gestart door SuSke, 06 oktober 2025, 22:31:30 PM

Herwig

Klopt.  Dank u, Peter.

Hinder zou wel beetje minder zijn dan bij de 10Miles. 
  Want de marathon overmorgen beperkt zich tot d' Stad zelf, géén Scheldetunnels ...
  Bestemming Edegem kan mogelijk  'last ondervinden'  van verkeersdrukte naar de  Parkeren& Rijden  (P&R  Merksem, Bosuil, Wommelgem, Boechout)
  https://www.slimnaarantwerpen.be/files/5f344490-130b-4a75-a9bf-5200236d864e/file

In ieder geval ga 'k zelf zondagvoormiddag efkens dat parcourke lopen en kom dan wellicht erna met de koersvelo naar de Parklaan  ;)

eddy

rgp

Aan de mannen van MTD een goede expo gewenst en proficiat met jullie 50 ste verjaardag

Roland (vanuit het zonnige en rustige zuid frankrijk)
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

JerryCrazy

Koen

Het was weer een fantastische expo. Proficiat !!! Ik heb weer eens  kunnen bijpraten met heel wat mensen 😊. Veel succes met de tweede dag.
Voor zij die nog niet geweest zijn, het is een echte aanrader. Voor zij die niet gaan, ze weten niet wat ze missen 😎.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Een paar foto's en filmpjes van deze geslaagde editie:

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

by Koen Vaganée, on Flickr

Nooit te oud om te leren

Michael

Koen hartelijk dank voor deze mooie foto reportage, ik ben er niet geweest maar zo kan ik toch even meegenieten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

den T

IK ben zondag voormiddag geweest. mooie banen gezien , leuke en boeiende gesprekken gehad, een heel geslaagde expo. Proficiat aan de organisatie.
dankuwel en warme groeten. Julien

janieburton

Koen, dank voor het plaatsen van  de foto's van de diorama's.

Ronald

Het was een fijne show! Leuke gesprekken weer en veel vrienden en bekende aanwezig. MTD weet elke keer een mooi geheel aan modelbanen neer te zetten die echt wel de moeite waard zijn. Niks voor de kijkdoos-haters, die hebben hier niks te zoeken. Ook de koopjesjagers kunnen deze overslaan, MTD heeft eigenlijk nooit heel veel handel enkel dan de wat specialere zaken.

Heb zeker niet alles gefotografeerd maar daarom vond ik ze niet minder. Mijn selectie:

Zaterdagmorgen vroeg op pad:

20251018_083414 by Ronald Halma, on Flickr

Onze stand:

20251018_100738 by Ronald Halma, on Flickr

Ik had het Duitse project in aanbouw meegenomen om te laten zien wat je met het systeem kunt bouwen.

Andere Ronald in gesprek met Patrick Dankaert, onze trouwe sponsor van de US Conventie en ook nog eens een fijne goed vriend:

20251018_100845 by Ronald Halma, on Flickr

Steef van der Straeten (Simplex) liet zien dat je echt op een klein oppervlak a la Micromodule een mooi modelbaantje kunt maken:

20251018_110321 by Ronald Halma, on Flickr

Jasiu van Haarlem maakte ons gek met zijn baantje Oude Maasweg met bijbehorende Amazing Stroopwafels muziek  ;D :

20251018_113502 by Ronald Halma, on Flickr

Claude Fandel uit Luxemburg had weer fijne kleine scenes in 1:35 bij zich:

20251019_100104 by Ronald Halma, on Flickr

Vriend Frank Bunnik had zijn Shepherd Elevator in H0 bij zich:

20251019_141451 by Ronald Halma, on Flickr

Fragmentwedstrijd:

20251018_211230 by Ronald Halma, on Flickr

De grotere baan Muydonix, volgens de mannen al meer dan 30 jaar oud. Mooie uitbeelding van een Belgisch depot:

20251019_143627 by Ronald Halma, on Flickr

Karakura Japan van prutser Huib Maaskant  :) :

20251019_143730 by Ronald Halma, on Flickr

En heerlijke Tjechische sfeer van Sebastian Schmidt:

20251019_154451 by Ronald Halma, on Flickr

Ontario van Maurice Kleverwall:

20251019_143317 by Ronald Halma, on Flickr

En natuurlijk een lekker ontbijtje op de zondagmorgen in het Best Western hotel waar we een nachtje geslapen hebben:

20251019_080649 by Ronald Halma, on Flickr

Het was beregezellig, prima genetwerkt en hopelijk volgend jaar als deelnemer! Mannen en vrouwen van MTD; hartelijk dank voor jullie gastvrijheid!

SuSke

Er rest mij van de organisatie nog alle deelnemers en demostanden, net zoals de clubleden hartelijk te bedanken voor hun inzet om er weer een prachtig weekend van te maken.

Ik heb niets dan lovende commentaren gehoord over de diversiteit van de banen en vooral van het niveau wat de bouwers toch weer bereikt hebben.
Voor een groot deel van de bezoekers was deze editie een openbaring wat onze modelspoorhobby eigenlijk is en hoe ver dat staat van het 'met treintjes spelen'-idee dat de meeste mensen hebben.

Nogmaals bedankt aan de deelnemers en wij beginnen aan de editie van 2026.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Luc

Oufti!

Luc

Oufti!

SuSke

Dat is een echt uniek exemplaar dat Luc heeft. 1 van de 4 N modellen die ter beschikking waren in de club.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.