Nieuws:

Nu in MSM 269 TREINSAMENSTELLING: Gemoderniseerde M4-rijtuigen

Hoofdmenu

11e Grote Modelspoor Expo 27 - 28 september 2025

Gestart door doomslu, 06 september 2025, 14:18:59 PM

doomslu

38  Sporen naar Nederland   (Gerard Visker – spoor II)

LGB-treinen in spoor II maken vooral indruk door hun grootte, de grote modelspoorweg op tafelhoogte zal zeker de jongste bezoekers fascineren. De baan is Nederlands geïnspireerd, er wordt met Nederlands materieel gereden in een min of meer Nederlands landschap en typische gebouwen als het station Valkenburg, de locloods uit Beekbergen. Ook een Hollandse molen ontbreekt niet.
Geen foto beschikbaar.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

39  Kinderdroom (Toon en Isabelle Versnick – 1:87-1:22)

Toon en Isabelle combineren hier twee hobby's : modelspoor op 1/87 (Märklin) en het verzamelen van Play Mobil.   Eenzelfde tafereel wordt weergegeven in de twee schalen, een toch wel uniek gegeven dat hopelijk de Play Mobil-generatie ook kan aanzetten tot de 'kleine' treinen.

doomslu

En dan is er ook nog KINDERANIMATIE
Onder begeleiding kunnen de kinderen zelf aan de slag en hun eerste plastic kitje van een gebouwtje, ter beschikking gesteld door Faller/Hobby Time en De Kleine in elkaar lijmen. Deze knutselhoek bevindt zich in de foyer tegenover de  doorgang naar de MSM-stand.   Hier is ook een grote speelmat voor de allerkleinsten waar zij naar hartenlust kunnen spelen met Märklin My World miniatuurtreinen.

mahtoska1

Ik kijk uit naar de laast voorgestelde banen in dit draadje.
De Lego baan heb ik kunnen aanschouwen op de MSKK tentoonstelling. Ik ga ze zeker nog eens goed bekijken want ze is echt wel indrukwekkend.

Thommy

Citaat van: mahtoska1 op 26 september 2025, 09:37:54 AMIk kijk uit naar de laast voorgestelde banen in dit draadje.
De Lego baan heb ik kunnen aanschouwen op de MSKK tentoonstelling. Ik ga ze zeker nog eens goed bekijken want ze is echt wel indrukwekkend.

al op meerdere Lego beurzen gezien ook. Die zijn echt wel mooi gemaakt.
Greetz

Thommy

itchy

Dat was een knaller van een editie als je het mij vraagt!
Zeer mooie en ruime collectie aan banen, grote variatie aan schalen ook (wat een details overal, zelfs in schaal N!).
De favoriet van mijn dochter (9j): Karakura! (en niet alleen omwille van de kindvriendelijke, in hoogte verstelbare baan - werd zéér geapprecieerd). En De Graafstroom (met voorbijvliegende vogel).
Ik heb zowat overal met open mond staan kijken... de Maurienne spoorlijn vond ik zelf bijzonder knap.
Proficiat aan de organisatoren en aan de bouwers!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

FSHBWL

Hi everyone,

I was at the Expo today and had a fantastic day. Wonderful layouts, railway modelling at the highest level and also a good mix of commercial exhibitors (impossible not to spend some money...)

Below a video with my impressions. Very incomplete and difficult to do the entire event justice.

Thanks to the organisers and exhibitors and already looking forward to the next edition!

Cheers,

Christoph

Michael

Citaat van: FSHBWL op 27 september 2025, 21:41:45 PMHi everyone,

I was at the Expo today and had a fantastic day. Wonderful layouts, railway modelling at the highest level and also a good mix of commercial exhibitors (impossible not to spend some money...)

Below a video with my impressions. Very incomplete and difficult to do the entire event justice.

Thanks to the organisers and exhibitors and already looking forward to the next edition!

Cheers,

Christoph

Vertaling:
Hallo allemaal,

Ik was vandaag op de Expo en heb een fantastische dag gehad. Prachtige layouts, spoorwegmodelbouw op het hoogste niveau en ook een goede mix van commerciële exposanten (onmogelijk om niet wat geld uit te geven...).

Hieronder een video met mijn indrukken. Erg onvolledig en moeilijk om het hele evenement recht te doen.

Dank aan de organisatoren en exposanten en ik kijk nu al uit naar de volgende editie!

Proost,
Christoph
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PeterVG

ACFI

Het was een leuke hobby dag zaterdag.

Bedankt aan de organisatoren en de exposanten.

ACFI

Luc

.

Ayko is de toekomst van onze hobby.

Oufti!

mahtoska1

Zondag ben ik ook langs geweest. Ondanks dat we er rond 11u waren, toch niet genoeg tijd gehad om alles te bekijken als we om 17u buiten stapten. Het commerciele gedeelte heb ik volledig gemist door tijdsgebrek.

Conclusie: een top editie.

Klaas Zondervan

Ik ben er zelf niet geweest, maar wel de deelnemerslijst gezien. Op zo'n grote expositie is het onmogelijk om is 1 dag alles goed te zien. Heb zelf eens op Eurospoor in Utrecht 3 dagen als bezoeker rondgelopen en bij het naar buiten gaan op zondagavond zag ik nog dingen die ik had gemist.
Ik snap het dan ook nooit als mensen zeggen: "ik stond al na 3 uurtjes buiten want ik had het wel gezien".

Ronald

Ja, het was zeker een mooi weekeinde! Samen met RonaldK vrijdagmiddag vertrokken naar Leuven en met een klein vertraging net over de grens hier in Duitsland waren we rond 6 uur s'avonds daar. Na eerst een lekker pittaboodje kip verorberd te hebben waar ik meer saus op de tafel drappeerde dan in mijn buikje ( ;D ) snel uitgeladen, opgebouwd en even een en ander verkend. Daarna naar centrum Leuven gereden, het hotel in en even nagepraat met wat mannen voordat we het bedje opzochten.
S' morgens na het ontbijt snel naar de hal om de baan en verkooptafel van Micromodule netjes te presenteren. Na openen van de tentoonstelling liep het de hele dag behoorlijk door met enthousiaste toeschouwers en belangstellenden. Inderdaad al snel de koffiecorner van Ronald ontdekt en daar natuurlijk gretig gebruik van gemaakt. Ook hier hield ik mijn reputatie in stand door een halve liter koffie op de tafel te draperen in plaats van de bekers ;) Maar, netjes opgeruimd voor Ronald. Bedankt kerel, koffie was lekker !

Verzorging was prima en ook vanaf hier een grote pluim en dank naar de organisatie, top!  (y)

Vrijdagavond voor de hal met een volle auto:

20250926_180833 by Ronald Halma, on Flickr

Alles netjes opgesteld:

20250926_194518 by Ronald Halma, on Flickr

Lekker ontbijtje:

20250927_074930 by Ronald Halma, on Flickr

Hasselt, blijft eigenlijk wel een hoogstandje. Knap wat Ivo Schraepen neerzet. En ook nog eens een vriendelijke kerel die graag tekst en uitleg geeft:

20250927_144618 by Ronald Halma, on Flickr

Mijn lassers bleven natuurlijk hard aan het  werk:

20250927_155950 by Ronald Halma, on Flickr

Onze hal:

20250927_160133 by Ronald Halma, on Flickr

Even de macrostand van mijn nieuwe Samsung S25FE getest op vriend Jan van Remmerden zijn knusse Franse baantje. Voorwaar, dat kan deze camera zeker goed:

20250927_165906 by Ronald Halma, on Flickr

Na de zaterdagmiddag een gezellig samenzijn in de hal met een lekkere warme maaltijd:

20250927_183139 by Ronald Halma, on Flickr

Er mocht geflyerd worden en onze US Convention flyers vonden gretig aftrek:

20250927_193230 by Ronald Halma, on Flickr

De mooie oude kerk in Leuven naast onze parkeerplaats:

20250928_085804 by Ronald Halma, on Flickr

Arnoud met zijn mooie 1:10 modellen:

20250928_093608 by Ronald Halma, on Flickr

Michiel zijn knusse baantje:

20250928_093620 by Ronald Halma, on Flickr

Je kunt er van vinden wat je wilt, het is toch echt leuk om naar te kijken deze Lego baan:

20250928_144942 by Ronald Halma, on Flickr

De prachtige hefbrug die o.a. door Evan Daes is gebouwd:

20250928_145706 by Ronald Halma, on Flickr

Een bekende tv persoonlijkheid aan het werk, Ruud Koger van de Grote Kleine Treinen Competitie seizoen 2:

20250928_145854 by Ronald Halma, on Flickr

Nogmaals station Hasselt:

20250928_164258 by Ronald Halma, on Flickr

En dan is het alweer voorbij:

20250928_174055 by Ronald Halma, on Flickr

Het was weer beregezellig en dank aan Paul Bender voor de zaterdagavond cursus stoomlocomotieven  ;D ;) Van alle banen foto's gemaakt maar ik zie al heel veel langskomen hier. Het was zeker een mooi uitgewogen aanbod.

Oh ja, de aanwinsten. Een Peco kruising die ik nodig had en een vooraf al overgenomen Roco loc van Michiel (dank!):

20250928_161501 by Ronald Halma, on Flickr

It was fun! (y)

Tothebeach

Het was een tof beursje in een gezellig straatje. De heen route duurde wat langer dan de terug route, toen hoefden we nergens te wachten op mensen in auto's die ook ergens op wachten. De opbouw ging voorspoedig, het reed allemaal en de afbraak ging ook spoedig. En het meest frappante, we bezetten twee stands en het paste allemaal in een VW Up!, waarbij alleen 1 reistas van Arnoud voorin stond.

Tijdens de beurs heb ik lekker gespeeld met het baantje. Ik weet niet hoeveel zand ik verladen heb, maar dat was leuk om te doen. En ondertussen kwamen er genoeg kinderen en volwassenen een geruime tijd kijken hoe dat allemaal gebeurde. Leuke complimenten gehad.

En het was gezellig. Het was een leuk straatje met verscheidenheid aan banen. Prima avonden gehad in het mooie Leuven. En organisatorisch zat het wat ons betreft prima in elkaar, Nicole en Guy, Luc en alle anderen, hartelijk bedankt!

Groet,
michel