Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM ACTIE 2026 (komt die er en zo ja, wat?)

Gestart door XA4, 17 mei 2025, 10:53:22 AM

Metpetergaathetbeter

Er was ook lang bij andere firma's de vraag om M4's te bouwen. Blijkbaar kon geen overeenstemming komen van wat /hoeveel moest gebouwd worden. Opeens was er dan Olaerts, die toch knappe rijtuigen uitbracht, iets waar hij langer was naar aan het vissen !

Powered By Diesel

Citaat van: Boemeltrein op 18 februari 2026, 07:54:35 AMEn is daar een markt voor ? ik heb al geen interesse...ik vrees weinig toegevoegde waarde voor menig bezitter van een modelspoorbaan misschien als vitrine-model dit exceptioneel rijtuig.

De MSM actie is al vaker een specialleke geweest.
Tuc rail 5508 / TBL 2 stelletje / 5540 met blauwe lijn / 2302
Deze spraken ook niet alle modelspoorders aan, maar er waren toch voldoende geïnteresseerden denk ik.
running on heavy fuel

XA4

Bedankt voor jullie bijdragen allemaal  ;)
Mij is het nu ook wat duidelijker waarom het niet zo evident is iets op de markt te brengen voor een relatief klein publiek, om het zo te noemen.
En ik sta daar niet echt bij stil maar inderdaad, we spreken hier niet over een paar duizend euro. Die bedragen lopen heel snel en hoog op  :o

Mij persoonlijk interesseren locs op zich het meeste maar ook voor (sets) rijtuigen of dergelijke zou ik zeker wel te vinden zijn. Afhankelijk of ze in mijn tijdperken passen en of ik ze nog niet heb natuurlijk.
Zeker een set M7 in bordeaux *kwijl* (of New Look mag zeker ook) zou ik zo kopen.
Maar als ik het zo lees... we kunnen hopen maar de kansen lijken me eerder klein.

Ik heb de titel van het topic gewijzigd. Ik hoop dat we er geen 2027 (of later) moeten van maken maar die kans is er wel...
Belgisch materieel | H0 | 3-rail (AC) | Digitaal | Tijdperken IV, V & VI (in mindere mate)

Metpetergaathetbeter

factageklerk

Waarom is niet met Piko gaan  "klappen" om de koe-kalf rangeer loc uit te brengen. wedden dat dat een succes zou zijn

SuSke

Gaat ook de prijs van 2 locs kosten. De minprijs voor een 'herwerkte' dummy ligt quasi even hoog als een werkende loc.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

erik de noorman

Waarom geen serie 62 TP III zeer gegeerd door TP III rijders.

Erik

Metpetergaathetbeter

Inderdaad de prijs van de motor en reken het verschil om ontbrekende stuk om de cabine weg te werken .....

rojema

De 201.001 expo 58 versie. Bijna niet te vinden , en dan alleen in ROCO versie dacht ik.
Lid Lierse Modelspoorwegen LMS De Geit.

Boemeltrein

Heeft MSM al eens een rondvraag (enquete) gedaan onder leden en lezers welke modellen er populair zouden zijn om uit te brengen met zo'n MSM-actie
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

gardevil

Het antwoord ligt bij MSM.
Is het (nog) haalbaar om een model uit te brengen gelet er maar één firma is die bereid is dit te doen en gelet de reputatie van deze firma, is men nog bereid om hierbij te kopen?

Al de rest is volgens mij wishfull thinking. Iedereen wil graag een model dat voor hem/haar past ongeacht of het gaat om een goed verkoopbaar product dan wel om een meer niche product.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

janieburton

Een rijtuig  met het opschrift "100jaar NMBS: Bedankt!,"

Boemeltrein

Citaat van: gardevil op Gisteren om 14:05:05 PMHet antwoord ligt bij MSM.
Is het (nog) haalbaar om een model uit te brengen gelet er maar één firma is die bereid is dit te doen en gelet de reputatie van deze firma, is len nog bereid om hierbij te kopen?

Alde rest is volgens mij wishfull thinking. Iedereen wil graag een model dat voor hem/haar past ongeacht of het gaat om een goed verkoopbaar productn dan wel om een qat meer niche product.
Daarom is hij misschien goedkoper omdat de kwaliteit blijkbaar anders ::) is en past die prijs meer in het budget van MSM maar menig modelspoorder is blijkbaar toch bereid om extra te betalen, er zijn al zoveel belgische modellen over de toonbank gegaan aan prijzen om UUUUUU tegen te zeggen.
Er zijn rijtuigen en wagons in europa waar ook ergens een belgische versie van bestaat of bestond, het is dan een kwestie van kleur en opschriften....
Onlangs brachten 3 fabrikanten de SBB Giruno uit, nou dan wordt je verkooppotentieel ook klein... hetzelfde met de Nederlandse ICR-rijtuigen die uitgebracht werden door PBModels, LsModels, Piko en Exacttrain, voor elk van die merken wordt je afzetmarkt met al die concurrentie wel klein en toch wagen ze het erop en je gaat me toch ook niet zeggen dat die Hollandse modellen even gegadigde zijn in het buitenland als bv de Zwitserse.
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

Meester

Citaat van: Boemeltrein op Gisteren om 18:01:32 PM.... hetzelfde met de Nederlandse ICR-rijtuigen die uitgebracht werden door PBModels, LsModels, Piko en Exacttrain......

En Trix en Marklin en Lima hadden of hebben ook NS ICR.
Compleet belachelijk maar over een jaartje natuurlijk wel interessant voor de hobbijist met wat geduld..
7 merken met hetzelfde, de eerste gaan nu al in de dump. Je moet wel heeel erg ongeduldig zijn die nu al te kopen voor de adviesprijs.

Metpetergaathetbeter

Er waren er al voor een appel en een ei te koop eind vorig jaar in Genk
,pb models dacht ik........ ik weet niet precies want ze interesseerden mij niet!