Nieuws:

Nu in MSM 263 REPORTAGE: Terugblik op de 11de Grote Modelspoor Expo

Hoofdmenu

MSM 257

Gestart door Metpetergaathetbeter, 24 april 2025, 11:32:07 AM

Metpetergaathetbeter

Een beetje jammer dat Guy Van Meroye blijkbaar in zijn voorwoord MSM 257 maar tot 5 kon tellen en dat AMSAC blijkbaar vergeten werd in de BELGISCHE DELEGATIE Dortmund hoewel dit overal WEL correct was weergegeven alsook het aantal verenigingen.

Een raad als je iet aan de kaak wil stellen wees dan volledig in je uiteenzetting.... dat zal Uw geloofwaardigheid enkel meer staven/bevorderen

Met wat bitterheid in het hart zal de 5koppige/ weekend meer delegatie  hun inspanningen voor de hobby te promoten als niet 'geapprecieerd' ervaren en dat reeds te moeten lezen op de allereerste bladzijde van de MSM257.

Het was een lange prettige ervaring, echter eentje met een wrange nasmaak, alvast van nu toch !

Metpetergaathetbeter

toch was mijn afrekening van de gekochte boeken afgelopen zondag in Sint Niklaas dan weer wel juist.....

rgp

Peter,

Ik vermoed dat MSM een stand had op Mobexpo.  Guy er over aangesproken ?

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Martin Welberg

Waar gaat dit over?

Metpetergaathetbeter

Sorry Dortmund en hem zondag aanspreken over wat vandaag in de brievenbus zit, zelfs ik kan dat niet Roland ;)

Metpetergaathetbeter

Inmiddels heb ik dat vervolledigd, trouwens reageerde ik ook al eens eerst via groepfoto Dortmund.

doomslu

En nu het goede nieuws, voor hen die geen abonnee zijn.
MSM 257 ligt begin mei in de dagbladhandel.

Lees hier de nieuwsbrief

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TimB

Goed ontvangen!
En dankzij de plastic hoes gelukkig niet gedoopt.  8)

Guy Van Meroye

Vooreerst mijn excuses aan de leden van AMSAC dat ik hen vergeten ben te vernoemen in het voorwoord van MSM 257....

Het voorwoordje werd geschreven einde maart, op een moment dat ik van de organisatie van Intermodellbau nog geen lijst had ontvangen van de deelnemende clubs. Door interne strubbelingen werden eerder uitgenodigde clubs afgezegd, en werd door een nieuwe ploeg andere banen gezocht. Een duidelijk plan met wie waar stond was toen niet beschikbaar.  De in het voorwoord vernoemde clubs hebben mij persoonlijk ingelicht over hun deelname, of heb ik  dit te weten gekomen via hun sociale media. Helaas had ik van AMSAC niets vernomen (stand 28.03.2025)...

Of er nu vier, vijf dan wel zes Vlaamse verenigingen deelnamen aan Intermodellbau is evenwel niet de essentie van het voorwoord, wel dat er een duidelijk verschil is tussen de werking van de Vlaamse verenigingen en de Waalse die, op enkele uitzonderingen na (met mijn verontschuldigingen als ik toch iemand over het hoofd zie), afwezig zijn in het expo-circuit.

Guy Van Meroye

PeterVG

Waarom weinig Waalse verenigingen deelnemen aan het expo circuit?
Er is geen Waals expo circuit dat kan dienen als kweekvijver. Oude rotten weten dat ze over de grens aan de bak kunnen komen om hun werk te tonen. Nieuwelingen weten totaal niet of zo ooit met hun project opgepikt zullen worden. Dus begrijp ik heel goed dat men enkel oog heeft voor de vaste clubbaan. Daar is trouwens niets mis mee. Daar valt veel meer uitbatingsplezier uit te halen. Dat vergeten we hier op het forum wel eens.
MSM/TMM kan als katalysator dienen door hun 2 jaarlijkse expo ook eens in Wallonië te organiseren.
Want je werk lokaal kunnen tonen aan familie en kennissen op een expo dat motiveert.
Jammer dat de expo's van Ciney en Arlon niet meer ingericht worden.

Rangeerduivel

[/quote]
Citaat van: Guy Van Meroye op 24 april 2025, 21:07:30 PMVooreerst mijn excuses aan de leden van AMSAC....Helaas had ik van AMSAC niets vernomen (stand 28.03.2025)...

Guy Van Meroye

Een en ander zal wel zijn oorzaak vinden in het feit dat AMSAC op dat moment andere katten te geselen had...nl de nakende (verplichte) verhuis van hun clubrijtuigen.
Een verhuis die om bepaalde redenen tijdelijk geheim werd gehouden.

;)

Martin Welberg

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 april 2025, 22:14:05 PMhttps://www.facebook.com/amsac/posts/pfbid0eacvWn4TyY7CKy8sJeSFcRgFyYUnTmJcjwKzGDZyi9n9cWPPMMcCmBD2h9s5ZpDzl

Sorry Peter, maar de organisatie in Dortmund heeft van het een op het andere moment onduidelijkheid verschaft. Tijdens OT dachten velen nog dat de banen door MOBA georganiseerd werden, dat was eind maart ineens compleet anders. Vind het altijd wat jammer dat mensen snel klagen zonder daar een achterliggende reden bij te zoeken.

Metpetergaathetbeter

het is uw goed recht dat te denken, ik denk er anders over ....... altijd veel gemakkelijker over te gaan als het een ander betreft ....ik zag het als een vorm van reclame voor onze vereniging, maar blijkbaar mag het dat niet zijn..... 

mark7758

En nu krijg je negatieve reclame omdat je er over door gaat.
Ja je had een punt.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.