Nieuws:

Nu in MSM 271 REPORTAGE: C.A.M. Belgisch modelspoorpionier

Hoofdmenu

Meerbeeck, een klein rangeerbaantje

Gestart door Fred, 06 april 2025, 22:17:38 PM

Metpetergaathetbeter

Leuk gegeven om naar toe te werken......

Pierre

Wat een prachtig baantje is dit. ;)
Groet Pierre.

Kautenbach

Super sfeervol, en niet alleen door Chat GPT ;)

Fred

Citaat van: Jappy op 30 december 2025, 08:57:00 AMVoor een halve seconde dacht ik dat die laatste prent schaal 1 op 1 was. Lijkt me een leuke uitdaging! Ga je ook vorst toevoegen?
Citaat van: Jappy op 30 december 2025, 08:57:00 AMVoor een halve seconde dacht ik dat die laatste prent schaal 1 op 1 was. Lijkt me een leuke uitdaging! Ga je ook vorst toevoegen?

Vorst zal ik voorlopig niet toevoegen. Ik ben volop aan het experimenteren met verf en pigmentpoeders.  Ondertussen heb ik ook herfstbladeren op schaal. Work in progress!
Frederic

Fred

Allen, zoals aangegeven ging ik wat experimenteren om toch een betere winterse sfeer te verkrijgen.

Aan de linkerzijde van de module heb ik de berm opnieuw ingericht. 

Voor de (kale takken van) bomen ben ik toevallig al joggend uitgekomen op de wortels van planten die in mijn buurt waren gedumpt. 

Verder veel kleurlagen aangebracht en voor de foto's gespeeld met het licht. 

Ik heb ook de achtergrond hernieuwd zodat ik nu een grijze sombere lucht heb (de vorige achtergrond was wit papier).

Ik zal verder deel per deel de baan herwerken en verbeteren. En ondertussen kan ik uiteraard rangeren. 

Suggesties zijn steeds welkom.  Groeten.
Frederic

mahtoska1

Het is in ieder geval goed gelukt.

Toch een kleine opmerking. Let op de voet van de seinpaal. Deze lijkt te zweven.

Fred

Ondertussen heb ik ook aan de rechterkant van de module een grijze achtergrond aangebracht. Tevens heb ik de kleuren van de scenery aangepakt om meer het effect van een grijze winterdag te verkrijgen.

Uiteraard wordt er ondertussen ook gereden.  Hier heb ik de 5183 van stal gehaald om verschillende wagons op te halen. Ook in model is dit een imposante loc.

Frederic