Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

piko boogwissel aandrijving?

Gestart door n/a, 28 december 2006, 23:51:26 PM

n/a

ik wens binnekort aan mn eerste modelbaantje te beginnen en van sporen was mn oog op de piko A-serie gevallen. Ik heb reeds een plan uitgetekend met daarin 2 boogwissels, echter vind ik nergens iets over een motortje of een aandrijving voor deze wissels in tegenstelling tot de gewone rechte wissels, 55220 links en 55221 rechts, die kunnen worden aangedreven met een motortke van piko met serienummer 55271.
Weet iemand misschien iets meer over de aandrijving van die boogwissels of mss een ander merk? de roco line ofzo welke ondersteuning die daar heeft?

greetz

Gerolf

Het zou me verbazen als die meegebogen wissels niet van dezelfde aandrijving voorzien kunnen worden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Het zou me verbazen als die meegebogen wissels niet van dezelfde aandrijving voorzien kunnen worden.



op de webste van piko staat inderdaad bij de aandrijving dat het voor alle wissels is. bij de wissels zelf staat het echter enkel bij de rechte wissels aangegeven met welk artikel ze kunnen worden aangestuurd. vandaar even de verwarring sorry

n/a

Ik heb ondertussen mn wissels en aandrijvingen van piko aangekregen maar bij de aandrijvingen zitten geen schroefjes om ze te bebestigen aan de wissels. Moet je hiervoor schroefjes van piko zelf gebruiken of bestaat hier een alternatief voor? Een universele maat van schroef die ik in lokale bouwmarkt kan gaan halen ofzo?