In geval van nood....mag men zelfs met koffie dopen! AM 75 2.0/1

Gestart door Rangeerduivel, 18 maart 2025, 19:52:35 PM

Rangeerduivel

Laat ons eerst stellen/ Tegen de kennis en vaardigheden van Erik (EVE) kan niemand op!
En het is ook niet mijn bedoeling hem te evenaren.
Maar zoals de titel zegt IN GEVAL VAN NOOD, ga ik toch een paar kunstgrepen moeten toepassen in de vorm van deze:

De Duitse eloc hieronder gaat er moeten aan geloven om de Lima AM75 rijdende te maken, dit daar er geen motorset's die ervoor ontworpen waren,meer beschikbaar/verkrijgbaar zijn.
Moest iemand anders een mogelijkheid daartoe zien, laat weten, er is nog niets verloren zolang het chassis van de eloc niet is doorgezaagd..

In theorie zou het gaan om:
1) Chassis doorzagen en verlengen zodat de draaistellen op de juiste plaats komen te staan
2) cardans verlengen
3) boogieflanken van Lima op de nieuwe boogies plaatsen/kleven
4) het lijkt mij dat de lichtcomponenten van de eloc wel kunnen gebruikt worden, evenals zijn printplaat
Enig minpuntje, de asafstand van de loc is iets ruimer dan die van de eloc, maar men moet nu éénmaal bij zoiets consessies doen, de consessie hier zal er uit bestaan het te (proberen) verdoezelen!

Wordt vervolgd!

;)

Rangeerduivel

Moest iemand anders een mogelijkheid daartoe zien, laat weten, er is nog niets verloren zolang het chassis van de eloc niet is doorgezaagd..
Op deze regel is net reactie gekomen via Email...dus het project wordt even in de wacht gezet!

;D

Rochevalien

Doorzagen? en hoe wou je dat dan terug aan elkaar zetten ? :o  :o

Rangeerduivel

Citaat van: Rochevalien op 18 maart 2025, 21:44:34 PMDoorzagen? en hoe wou je dat dan terug aan elkaar zetten ? :o  :o

De doorgezaagd stukken zouden op het oude Lima chassis gekleefd worden, ik ga echt niet over 1 nacht ijs.
Maar zoals ik reeds eerder meldde, het project wordt op "on hold" gezet.
Er is misschien een andere oplossing in de maak.

;)

daylight

Rangeerduivel

Citaat van: daylight op 19 maart 2025, 14:17:54 PMRudy,

als je de originele Lima-aandrijving nog hebt dan kan je een vervangmotor van SB Modellbau plaatsen:

https://www.sb-modellbau.com/details/H0-Motorisierungssatz-Lima-Universal-Flachlaeufer_langsam

O ja, het aangedreven draaistel is reeds uitgerust met een Susu motor, maar dat is ook niet ideaal.
Het stel reed wel  maar de aanpassing aan het chassis voor de Susu motor gaven problemen in de bochten.
Mijn rode AM75 is uitgerust met 2 boogies die Erik (EVE) ontwierp, DAT is volgens mij een volwaardig rijdend stel geworden.
Het zou mooi zijn moest er nog een oplossing in die richting komen....
Toch bedankt voor het meedenken!

;)