Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

vragenlijst over modeltreinen

Gestart door warre.LS, 28 februari 2025, 20:28:59 PM

warre.LS

Dag iedereen,

Zelf heb ik een korte vragenlijst gemaakt over modeltreinen. Dit duurt slechts enkele minuten.
link:

https://forms.office.com/e/ewAYn0tp30

Alvast bedankt om dit in te vullen ;)

Treinfotografie
Modelbaan tijdperk IV V nmbs/sncb 3 rail
Favo loc = hle2748

marctje

Ik kan in de vragen mijn gading niet vinden, ze zijn niet algemeen genoeg.
Als Amerikaanse rijder zijn de vragen te Europees
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

59erke

Wat is eigenlijk het doel van deze vragenlijst ? 

Bovendien heeft deze lijst enkel toepassing op de HO rijders, mensen die werken in een andere schaal kunnen geen antwoordt geven op de vragen.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

warre.LS

De vragenlijst is inderdaad niet voor iedereen. Mijn excuses hiervoor. Het is vooral gericht hier in de buurt in de schaal h0. Mijn bedoeling hiermee is dat ik voor mijzelf weet als de meerderheid bv. DC rijdt of wat het populairste merk is.
Treinfotografie
Favo loc = hle2748

Paulogic

mvg,
Paul(ogic)

bekie

Lijst even bekeken. Bij de vragen met een sterretje (verplicht) is niet de mogelijkheid voorzien voor gecombineerde antwoorden. je moet kiezen: bijv. tijdperk V en VI samen gaat niet, ... enz.

darick69

Zelfde vaststelling..  meerdere opties per vraag zijn niet mogelijk om aan te duiden. Als we uw vragenlijst invullen gaat dit geen goed beeld geven van onze voorkeur  dus kan ik dit niet invullen..

Klaas Zondervan

Citaat van: warre.LS op 01 maart 2025, 10:51:53 AMMijn bedoeling hiermee is dat ik voor mijzelf weet als de meerderheid bv. DC rijdt of wat het populairste merk is.
Zonder deze vragenlijst kan ik je wel vertellen dat de meerderheid digitaal rijdt. En nee, dat is niet hetzelfde als DC.
Als je dat weet, wat is daarvan dan de meerwaarde?

PeterVG

Warre ik heb je lijst met veel plezier ingevuld. Het doet deugd te weten dat er nog jonge mensen plezier beleven aan onze hobby. Geniet vooral van onze fijne hobby.

ERVIN

Citaat van: PeterVG op 01 maart 2025, 13:18:48 PMWarre ik heb je lijst met veel plezier ingevuld. Het doet deugd te weten dat er nog jonge mensen plezier beleven aan onze hobby. Geniet vooral van onze fijne hobby.

Ik heb hem ook ingevuld , zonder mij hierover verdere vragen te stellen.
Verder deel ik dezelfde mening als Peter. ;)

warre.LS

Citaat van: Klaas Zondervan op 01 maart 2025, 11:52:10 AM
Citaat van: warre.LS op 01 maart 2025, 10:51:53 AMMijn bedoeling hiermee is dat ik voor mijzelf weet als de meerderheid bv. DC rijdt of wat het populairste merk is.
Zonder deze vragenlijst kan ik je wel vertellen dat de meerderheid digitaal rijdt. En nee, dat is niet hetzelfde als DC.
Als je dat weet, wat is daarvan dan de meerwaarde?

Gewoon om zelf te weten. Ikzelf dacht bv. Dat er meer mensen AC hebben, maar de grote meerderheid rijdt blijkbaar DC.
Treinfotografie
Favo loc = hle2748

Rangeerduivel

Citaat van: warre.LS op 01 maart 2025, 18:40:48 PM
Citaat van: Klaas Zondervan op 01 maart 2025, 11:52:10 AM
Citaat van: warre.LS op 01 maart 2025, 10:51:53 AMGewoon om zelf te weten. Ikzelf dacht bv. Dat er meer mensen AC hebben, maar de grote meerderheid rijdt blijkbaar DC.

AC is voor mietjes...! :D  ;D

;)

janieburton

Citaat van: warre.LS op 28 februari 2025, 20:28:59 PMDag iedereen,

Zelf heb ik een korte vragenlijst gemaakt over modeltreinen. Dit duurt slechts enkele minuten.
link:

https://forms.office.com/e/ewAYn0tp30

Alvast bedankt om dit in te vullen ;)

Beste,

Ik zou graag de enquête in vullen maar bij de eerste vraag loopt het al mis daar ik niet tijdperk gebonden ben en koop wat ik graag zie .
Misschien de eerste vraag meer keuze maken, er zullen toch nog meerdere mensen zijn die zich niet aan één tijdperk houden

Ook vraag twee is discutabel daar niet alle merken dezelfde loc maken of hebben gemaakt en je enkel een vergelijking kan maken als ze op het zelfde moment dezelfde loc uitbrengen en ook kan het zijn dat er verschillende jaren tussen zitten bij het uitbrengen van een loc bij verschillende merken vb.: HLE 11 van Lima en een HLE 11 van LS.

Vraag 3 is dubbelzinnig; sommige modelspoorders zweren bij één merk en zeggen dat "dat" merk mooier is dan een ander merk is zeer moeilijk daar elk merk zijn "eigenschappen" heeft, vb.: Mehano modellen kan men beschouwen als instap modellen en Märklin/Trix zijn dan  de weer de "betere" modellen.

Vraag 4 en 9 zouden één vraag moeten zijn.

Vraag 6 zou ook meer keuze moeten zijn

Vraag 7 en 8: heb je genoeg plaats voorzien want wat ik eventueel zou wensen en zou willen kopen is een ganse waslijst  :o   ;)

Vraag 10: is er daar ook genoeg plaats? in mijn geval is alles wat ik aanschaf mijn favoriet en ik denk zelfs dat een modelspoorder die maar één tijdperk doet ook maar koopt wat hij graag ziet van dat tijdperk