Nieuws:

Nu in MSM 254 PRAKTIJK: Emmanuel Nouaillier: kleine details * Een Roco gaswagen moderniseren * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 2

Hoofdmenu

mac

Gestart door jakke, 10 februari 2025, 19:28:18 PM

jakke

Soms krijg ik een computervraag over een mac .
Graag wil ik die vraag beantwoorden maar het antwoord zoek ik dan op een windowspc . Dikwijls werkt het antwoord maar evenveel keer ondervind ik toch dat voor een mac zitten het gevraagde probleem beter zou oplossen .
Ik zoek dus een2de hands mac , zeker werkend .
Zou er in het antwerpse een fatsoenlijke winkel zijn waar dergelijke toestellen verkocht worden ?
Alvast dank voor mogelijke info .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

ACFI

er staan regelmatig refurbished modellen op de site van apple zelf. Ik heb zelf er een Mac Mini refurbished gekocht.
Vroeger ben ik een paar keer naar de apple verdeler op de Boomsesteenweg hoek Kontische steenweg, Lab 9. De groep heeft de laatste jaren wel wat meegemaakt. Geen idee wat het niveau van service is.

ACFI

Paulogic

Jakke,
Als Apple freak : een nieuwe Mac mini kost weinig meer dan een refurbished model. Ik persoonlijk vertrouw die refurbs niet.
Ik kom ze bij klanten wel eens tegen en die lijken niet altijd zo goed te zijn als beweerd wordt.
Als je occasie zoekt, beter even zoeken naar de privé verkoper die vervangt wegens zwaarder nodig voor werk of zo.
Algemene tip : kijk zeker of er al een SSD in steekt. De Fusiondrive modellen van weleer (combi flashgeheugen en gewone schijf),
laten na enkele jaren wel eens wat schijffouten geven.
Lab 9 = geen ervaring mee.
Soms vindt je ook goede deals bij de grote winkels, waar een "vorig" model soms dik afgeprijsd te vinden is.
Succes !
mvg,
Paul(ogic)