Nieuws:

Nu in MSM 254 BAAN: 21, rue des Haies * Oranjestad

Hoofdmenu

Smart watch

Gestart door janieburton, 07 februari 2025, 13:30:42 PM

janieburton

Blijkbaar zou in Canada of de US een treinbestuurder een boete hebben gekregen van 15.000$ omdat hij een smart watch droeg.

Hoe is dit bij NMBS en de NS? Of in Europa?

rixke rail

De nieuwe vertrekprocedure gaat toch via zoiets ?
Ik heb ze toch al altijd zien "swipen" op hun "smartwatch"

Grootspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Klaas Zondervan

Janie, waar heb je dat gehoord/gelezen?
En wat is er zo verkeerd aan het dragen van een smart watch?

SteamMike

Misschien was het probleem wel dat ze dan ten allen tijde konden tracen waar de trein uithing en dat die spoorwegmaatschappij daar niet voor wilde uitkomen. De treinbestuurde zou dat dan op iets zoals Stava kunnen publiceren waardoor er wat rare tekeningen naar boven zouden komen die niet echt voelbaar of zichtbaar waren voor hen die die trein niet volledig namen. Of misschien moest die teveel overstappen op andere lijnen. Of werden er teveel haltes geskipt of gedaan.

Anderzijds zijn er ook wel reizigers die dat dragen dus het zal wel niet voor de verstoring zijn van hun besturing.

M

janieburton

Citaat van: Klaas Zondervan op 07 februari 2025, 14:24:00 PMJanie, waar heb je dat gehoord/gelezen?

[/url]

Laatste zin.

Citaat van: SteamMike op 07 februari 2025, 15:58:12 PMEn wat is er zo verkeerd aan het dragen van een smart watch?

Ik weet het ook niet, heb zelf geen smart watch.( en zou ook niet weten wat de meerwaarde is van het hebben van een smart watch en wat je ermee kan doen)

Mijn vraag was dan ook hoe het hier is voor treinbestuurders van de NMBS, NS en andere spoorwegmaatschappijen in de EU.

Klaas Zondervan

Bij NS krijgen de conducteurs een smartwatch.
https://www.treinreiziger.nl/1900-conducteurs-krijgen-smartwatch-van-ns/
Doel is om het vertrekproces te bespoedigen.
Bericht is al van 2019.