Fleischmann 2025

Gestart door PeterVG, 15 januari 2025, 12:56:56 PM

PeterVG

Bart12

Ik zag het pas nadat ik hem op de website van een Belgische winkels zag staan: Een type 64 met een setje rijtuigen!

Wie weet welk type rijtuigen het zijn?

JonasLa

Volgens mij 2x ex DRG C4i-30 derdeklasserijtuigen. Hier heeft Fleischmann een aantal jaren geleden ook een H0-model van uitgebracht met artikelnummer 567702. In H0 was er ook een 2e en 3e-klasserijtuig, BC4i-30 met artikelnummer 567616.

De bagagewagen weet ik niet direct, lijkt een Pw4y. (Mogelijks een fantasiemodel? hier ben ik niet zeker van.) In H0 werd destijds bij deze rijtuigen de Pw4ue aangeboden, met artikelnummer 563001.
De H0-modellen zijn bij mijn weten de juiste rijtuigen met correcte nummers (althans volgens de Willy Pypen-boeken). Voor de N-modellen in de nieuwe set zie ik 87.300, 87.305 en 87.403 voor de bagagewagen, dat kan niet kloppen, maar het is ook nog maar een fotomontage. Er zijn van de nieuwe set beelden in hogere resolutie te vinden op het net :) .

Jappy

De type 64 ZONDER windleiplaten! Schitterend, heb ik al besteld. Ben benieuwd!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

59erke

Citaat van: Jappy op 12 februari 2025, 13:37:09 PMDe type 64 ZONDER windleiplaten! Schitterend, heb ik al besteld. Ben benieuwd!

Voordeel van zelf durven aanpassen ...

De rijtuigen (met uitzondering van het bagagerijtuig) zijn volgens mij identiek aan diegene die destijds zijn uitgebracht (met het type 64 met windleiplaten).
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Jappy

Oh aanpassen heb ik geen probleem mee, denk maar aan m'n Minitrix type 1.  ;)  Het was helaas een kwestie van vorige keer er niet op tijd bij zijn en het nergens meer kunnen krijgen.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn