Roco 2025

Gestart door PeterVG, 13 januari 2025, 09:42:28 AM

Metpetergaathetbeter

Ik kende er een persoonlijk door zijn toedien kregen we de 46 en 3 assige diesels,de budget 77, 52....... ondertss is die op een moment in zijn leven gekomen dat anderen al tien(tallen) DE BIJL AL AFGELEGD HEBBEN. Blijkbaar willen fabrikanten niet echt alleen er in investeren en zoeken ze lokale verdelers/lees investeerders om voor de kosten op te draaien......

Den Eric

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 januari 2025, 15:13:55 PMIk kende er een persoonlijk door zijn toedien kregen we de 46 en 3 assige diesels,de budget 77, 52....... ondertss is die op een moment in zijn leven gekomen dat anderen al tien(tallen) DE BIJL AL AFGELEGD HEBBEN. Blijkbaar willen fabrikanten niet echt alleen er in investeren en zoeken ze lokale verdelers/lees investeerders om voor de kosten op te draaien......


Haast en spoed is zelden goed ook al wil je dan de meeste postjes hier zetten. :)
Toedien? Wat is dat?
En dan "de bijl al afgelegd hebben" die bijl is toch niet overleden hoop ik? Die kan je wel afleggen dan.
Toch leuk om zulke uitspraken op dit forum regelmatig te lezen. Opgepast of ge moet nog terug naar de school gaan Peter voor "schoon Nederlands" of "vlaams" te schrijven.
Deze bal kon ik niet laten voorbij gaan.
En ben ik content dat ik al meer dan 10 jaar geen belgische bazaar ombouw en/of verzamel, ben veel rustiger daardoor geworden. Alé veel sterkte achtereen om in pensioen te gaan.
Aveekes.Moet er nog zand zijn? ::)  8)
Den Eric

Bart12

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 januari 2025, 15:13:55 PMIk kende er een persoonlijk door zijn toedien kregen we de 46 en 3 assige diesels,de budget 77, 52....... ondertss is die op een moment in zijn leven gekomen dat anderen al tien(tallen) DE BIJL AL AFGELEGD HEBBEN. Blijkbaar willen fabrikanten niet echt alleen er in investeren en zoeken ze lokale verdelers/lees investeerders om voor de kosten op te draaien......
Het is hoe je het bekijkt, als de winst een beetje correct verdeeld wordt is er op zich niets mis mee.
Een Olaerts of Biervliet durven het aan het volledige risico op zich te nemen, dat is nog een stapje verder.

Sicco

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 januari 2025, 15:13:55 PMIk kende er een persoonlijk door zijn toedien kregen we de 46 en 3 assige diesels,de budget 77, 52....... ondertss is die op een moment in zijn leven gekomen dat anderen al tien(tallen) DE BIJL AL AFGELEGD HEBBEN. Blijkbaar willen fabrikanten niet echt alleen er in investeren en zoeken ze lokale verdelers/lees investeerders om voor de kosten op te draaien......

Ik probeer te begrijpen wat je bedoelt. Bedoel je: ondertussen is hij op een moment in zijn leven gekomen dat al tientallen anderen het bijltje erbij neergelegd hebben? Maar hij zelf dan dus toch niet? Ik dacht dat hij ook gestopt was en dat er nu een Nederlander vertegenwoordiger voor België is.....

Metpetergaathetbeter

Die afgelegd had gewoon neergelegd moeten zijn......

rgp

Allen,

En van wie moet de input komen ?

Van Belgische handelaars ? Laat mij niet lachen.

Van MSM via Model van het jaar ? Ja en dan nog als het terug zou plaatsvinden zoals 30 jaar gelegen. Nu zijn er zoveel categorieën zodat iedereen gewonnen heeft. Dus waardeloos als barometer.

Roland

oebr

Citaat van: mark7758 op 16 januari 2025, 14:37:52 PMEr staan genoeg vertegenwoordigers op beurzen. Wieze, ontraxx om er zo 2 te noemen. Wat let je om ze daar te spreken.  8)
Zie ik je ook misschien  :D  ;)

en dat werkt - heb zo ooit Roco kunnen overtuigen om een model van de luxemburgse afb te maken, wel met een dossiertje - veel foto's overgedragen (en het hielp dat we toen nog de 1603 in clubbezit hadden)
Bij Maerklin is het niet gelukt om een bepaald model op de radar te krijgen, dus geen garanties natuurlijk.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

mark7758

P.S. ik ben geen vertegenwoordiger. Maar was naar Sicco om elkaar op een beurs te zien. Vandaar de opmerking "Zie ik je ook misschien?"
Heb wel de vertegenwoordiger gezien in Wieze en weet dat ze ook op Ontraxx aanwezig zijn. (Denk dat ik er dit jaar ook naast sta)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Sicco

Ik zou graag komen, maar op het moment ontbreekt vrij structureel de combinatie van vrienden met rijbewijs helaas.... hopelijk in de toekomst snel weer

rgp

Ik dacht dat vertegenwoordigers (Sales managers  ;D ) pro actief moesten zijn, niet dus.

Wat is het volgende ? Dat we alle kosten prefinancieren ?

Roland

janieburton

Citaat van: rgp op 17 januari 2025, 13:19:30 PMWat is het volgende ? Dat we alle kosten prefinancieren ?

Roland

Dat is denkelijk de natte droom van de fabrikanten en zo ligt het risico niet meer bij hen.

Intekenen en ineens het volledige bedrag betalen en geen vergoeding voor het lange wachten zelfs als het "na 5 jaar" uiteindelijk uitkomt  :D
 

janieburton

Citaat van: evan op 16 januari 2025, 13:44:33 PM
Citaat van: janieburton op 16 januari 2025, 10:28:15 AMOf, Evan jij kan misschien die taak opnemen?


Dat krijg ik er echt niet meer bij. Ik ben blij met al het werk qua banen bouwen (NL, BE, FR en veel  in GB), maar dat is al meer dan voldoende.   
Trouwens zo een vertegenwoordiging is best intensief omdat je echt alle dossiers met informatie enz. moet voorbereiden voor de fabrikant en daar dus veel tijd insteken en die tijd dus ook zelf financieren.




Is het niet de taak van de fabrikant om een dossier samen te stellen, ik denk maar aan een BR103 of een Re4/4" of een TGV van REE daar zullen ze zelf wel een dossier voor hebben samen gesteld
 

filosoofke

en dan moeten we ook nog de 3D ontwerpen aanleveren zeker  ;)

Wat ik me wel afvraag, op sommige uitlveringen staat er toch "met de toestemming van NMBS Train World" of iets in die aard. Gaat dat dan enkel over toestemming of hangen daar ook een soort royalties aan vast? Zou me wel verbazen, maar je weet nooit in deze kapitalistische wereld  :D  Dat zou natuurlijk ook invloed hebben op hun winstmarge.

Alan On Track

De vraag is ook welke modellen we nog van de fabrikanten verwachten.

Wat locomotieven betreft hebben we het grootste deel al gehad denk ik. Het leeuwendeel van zowel het ex-duis materieel, lijnstomers, diesel en e-locs werd reeds uitgebracht in model, in een aantal gevallen hebben verschillende fabrikanten al dezelfde loc uitgebracht.

Er zijn uiteraard nog wel wat motorstellen en typisch Belgische stoomlocs die ontbreken in model, maar ik denk ook niet dat we die moeten verwachten van grote internationale merken zoals roco, Piko of Märklin.

Ik heb de indruk dat die buitenlandse fabrikanten zich historisch vooral aan diesel- en elektrische locomotieven hebben gewaagd, naast het verbelgischen van Duitse locs.
Treinstellen en Belgische stomers zijn behoudens enkele uitzonderingen altijd eerder een zaak geweest voor de Belgische merken zoals Jocadis, Olaerts en VBV.

Ik denk dus ook niet dat we verbaasd hoeven zijn dat de grote merken niet direct nieuwe Belgische modellen aankondigingen. Ik zou daarvoor eerder de catalogi van de vaderlandse merken in de gaten blijven houden.

Vorm en nummervarianten van bestaande modellen uit het gamma van de grote fabrikanten zullen ook nog wel blijven volgen, misschien niet elk jaar, maar die merken cateren ook naar verschillende markten doorheen Europa dus ze kunnen moeilijk elke keer iedereen tevreden stellen.




Modelbouw is een kunst