LS models 2756 NEM-schacht te wijd?

Gestart door filosoofke, 12 januari 2025, 12:44:36 PM

filosoofke

nu ik de decoder goed en wel heb kunnen registreren  :) duik ik tegen een ander probleem aan. Welke koppeling ik ook probeer (een roco-kortkoppeling, een van de meegeleverde koppelingen of andere koppelingen die ik nog heb liggen), geen enkele blijkt perfect te passen in de NEM-schacht van de HLE 2756. De schacht van de locomotief is te wijd  :( . De koppeling verschuift naar voor en naar achter in de schacht. Ze schiet er dan wel niet uit als de locomotief trekt maar er is wel een speling van enkele mm's. In afdalingen duwt de sleep de koppeling naar binnen en dan leidt het wel tot ontsporingen of koppeling die opengaat. 

Zou denken dat ik niet de eerste ben die dit meemaakt?

Wat zou een eventuele oplossing zijn?

Olivier77

Beste Wim,
Zou het kunnen dat er nog een tussenstukje tussen de koppeling en de koppelingsschacht moet gestoken worden.
Sommige merken passen dit toe om de schacht minder zichtbaar te maken als je zonder koppeling wilt rijden.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Den Eric

Ge kunt het beste vergelijken met een stukje rechthoekige buis met kraag aan 1 kant. Kraag komt aan kant van de koppeling, rest in de schacht steken met de koppeling er in.
Den Eric

BD1701

de tussenstukjes zitten in het bijgeleverde onderdelen zakje. Verder heb ik nog nooit problemen gemerkt met de koppelingen bij LS-Models.

filosoofke

Idd, er moest nog een tussenstukje tussen! Ik ben duidelijk niet meer mee met de tijd! Het staat ook zo beschreven in de handleiding, die ik dus nog niet gelezen had  :-[ .