Nieuws:

Nu in MSM 253 DIVERSE: Recensies * Beurstip * Verkiezing van model van het jaar * Inhoudsopgave 2024

Hoofdmenu

Hle 23 + i11?

Gestart door warre.LS, 12 januari 2025, 09:46:31 AM

warre.LS

Dag iedereen,

Heeft de loc van de reeks 23 gereden met i11 rijtuigen? En zoja, ook in trek-duw samenstellingen? (Met een i11bdx)
(Als je foto's hebt van de reeks 23 mag je ze altijd hieronder tonen)

Bedankt Warre
Treinfotografie
Modelbaan tijdperk IV V nmbs/sncb 3 rail
Favo loc = hle2748

chef garde

Ja, ooit nog zien rijden met een 23.  Gesleept wel, na uitvallen van de HLE13 die het boeltje van Oostende naar Eupen had moeten duwen.

ERVIN

Ik heb geen foto's van een 23 met I11 rijtuigen , enkel deze met , ik vermoed , M4 rijtuigen , deze kan je nu ook mooi samenstellen met de rijtuigen van Olaerts.  ;)
De andere foto's die ik heb van de 23 zijn er allemaal met goederen aan de haak.

28 by Erwin Janssens, on Flickr

rgp

Nooit geduwd, omdat de stuursystemen verschillend waren

Roland

Driesel

Citaat van: chef garde op 12 januari 2025, 10:06:00 AMJa, ooit nog zien rijden met een 23.  Gesleept wel, na uitvallen van de HLE13 die het boeltje van Oostende naar Eupen had moeten duwen.
Inderdaad, ik heb ook weet van een Oostende-Eupen die gesleept werd door een dubbele 23 wegens het uitvallen van een heleboel locs reeks 13. Heb er ook ooit een foto van gezien.
Zoals Roland aangeeft was het stuursysteem van het stuurrijtuig niet compatibel met de locs reeks 23: dus de I11en konden enkel gesleept worden.