Nieuws:

Nu in MSM 271 TEST: PIKO BR 184 112 | L.S.Models I2-rijtuigen | Arnold TEE-rijtuigen | Fleischmann BR 23 | L.S.Models T2S-slaaprijtuigen

Hoofdmenu

AM96 Rocky rail

Gestart door itchy, 10 januari 2025, 20:54:32 PM

itchy

Ondertussen bij onze Franstalige forumgenoten:
https://forum.trainminiaturemagazine.be/index.php/topic,12111.0.html
Hopelijk niet alleen rook, maar ook vuur?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

BD1701

Weet hier iemand iets meer van, want daar ben ik wel eens beieuwd naar?

SuSke

Vandaag (29/04/2026) onderstaand bericht ontvangen van Paul (Rocky Rail) als reactie op mijn vraag over de leveringstermijn.

"Ik verwacht volgende week een nieuw prototype, volledig in kleuren en met ramen.
Het is normaal dat met dit soort projecten er soms wat vertraging op zit.
Einde mei, zullen we een volledig rijdend model tonen.
Ik sta op 10 mei in Lier, expo club De Geit met een volledig gespoten en bedrukte AM96 en met ruiten."

Ik heb er vertrouwen in dat het deze keer wel zal lukken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

T13 rules

JOEHOE!!!!
weer een nieuw Belgisch model in de schappen!!!!!

Rudy

Hallo iedereen.
Heeft iemand de nieuwe AM96 van Rocky Rail gezien? Weet iemand van een test verslag? Ik heb vergeefs voor enig nieuws betreffende deze model trein gezocht op het internet. Bedankt.

SuSke

Nog geen nieuws Rudy.
Ik vernam op Modeltrains@TrainWorld van Ivo Schraepen dat de levering vanuit China niet was aangekomen en dat hij daardoor niet aanwezig was daar.

Het spijtige is dat Paul beloofde een mailing rond te sturen aan de voorbestellers met de nodige info, maar blijkbaar is dat van zijn radar gevlogen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

JerryCrazy

Dat is het laatste nieuws dat we hebben gehoord.

Tenzij hij zich niet de moeite neemt om langs te komen ...

Rudy

Bedankt voor de updates. Dan begrijp ik waarom er op het internet geen reviews te vinden zijn van dit nieuwe treinstel. Ik wacht op deze reviews om een beslissing te nemen ofwel of niet aan te kopen.

rgp

Och, die us al 20 jaar geleden aangekondigd 🤔
Dus nu 3 I11 kopen, een motorisatie, tekenen en printen en we hebben wat we nodig hebben

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

JerryCrazy

LS Models had dit 20 jaar geleden al aangekondigd.
Maar LS Models had het volledige wagenpark van de SNCB-NMBS aangekondigd.
De Belgische markt interesseert hem niet meer. (voor nieuwe producties)

Om terug te komen op Rocky-Rail: ik geloof pas in dit project als ze te koop zijn op zijn stand.

Boemeltrein

Hopelijk valt er voor de gegadigden iets te zien van dit model op de beurzen van Saint-Ghislain en Hoeselt...
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.

vanmiegroet

Bon, ik wil hem gerust het voordeel van de twijfel geven hoor.
Ik geloof er wel in dat 'm bezig is met het model, en ik kijk alvast uit naar de productdemonstraties  ;D

itchy

Iets te zien in Saint-Ghislain? Qua MS96 bedoel ik...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

rgp

Itchy,

Ik denk dat er veel te zien was, maar geen AM96 🙄

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

JerryCrazy

Ja ja, het prototype was duidelijk te zien!

Ik was daar als exposant, dus ik had niet veel tijd om het te bekijken (en heb er ook geen foto's van gemaakt); er was maar één onderdeel te zien, namelijk dat met de aandrijving.
Over het algemeen ziet het er leuk uit, maar ik wacht liever het definitieve model af voordat ik een oordeel vel.