Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Nieuwigheden 2025 Marklin, Trix en LGB

Gestart door ebs2650, 31 december 2024, 11:55:15 AM

ebs2650

Ter info

Bron : Marklin nieuwsbrief van vandaag 31/12
Nieuwigheden 2025 op de website van Marklin/Trix/LGB en video op hun YouTube kanaal op dinsdag 7 januari.

Prettig eindejaar,

Willy

ACFI

Bij de zomernieuwigheden kondigt Marklin een zoveelste versie aan van de HLD 59

De 5905 in groene livrei met een gele deur en drie groene.

Voor de liefhebbers van specialekes.

ACFI

stoomlokje

Knoeiwerk van Märklin met die gele lijnen. :(

Sicco

Ik denk en hoop dat het een handmonster is. Hij is niet voorzien voor de winter

stoomlokje

Ik vermoed, als ze deze bij de zomer-nieuwigheden vermelden, dat dit toch een productiemodel is.
Märklin doet alleen maar de vermelding als ze snel daarna kunnen leveren.

mahtoska1

Interessant nieuws in schaal Z: Sneltreinstel RAe TEE II.

Ik denk dat deze tot in Brussel reed.

Sicco

Citaat van: stoomlokje op 16 mei 2025, 11:25:22 AMIk vermoed, als ze deze bij de zomer-nieuwigheden vermelden, dat dit toch een productiemodel is.
Märklin doet alleen maar de vermelding als ze snel daarna kunnen leveren.

Volgens Märklin zelf levering 4e kwartaal....

stoomlokje

Dat is zodus " snel " of spoedig, en dan zal de productie al wel een eind gevorderd zijn.

ACFI

Citaat van: stoomlokje op 16 mei 2025, 19:17:05 PMDat is zodus " snel " of spoedig, en dan zal de productie al wel een eind gevorderd zijn.

Dat is nog zes maanden. Half-afgewerkte producten zes maanden laten liggen ergens, dat kost alleen maar extra geld en brengt niet op.

ACFI

janieburton

Citaat van: stoomlokje op 16 mei 2025, 00:40:14 AMKnoeiwerk van Märklin met die gele lijnen. :(

Je schrijft dat het knoeiwerk is, kan je het even toelichten waarom?

Voor mij lijkt het een mooi model met een ietwat speciale schildering

theedooz

Geen knoeiwerk, de 5905 heeft exact zo gereden, al was het maar kort. Aan een kant een gele cabinedeur, en aan de andere zijde een klein stukje groene lijn die ontbreekt. Dat laatste is langer geweest dan de gele deur. De onderkant van die deur is later alsnog groen geschilderd, maar week daarmee nog steeds af. Dus goed gezien van Marklin, maar je moet wel van zo'n speciale houden.

theedooz

stoomlokje

Het gaat mij over die schuine lijn, die bovenaan slecht aansluit en dan ook de dikke lijn , waar zij ombuigt naar de kop, deze verspringt i.p.v even breed te zijn, boven enkele roosters zakt de lijn waardoor ze smaller wordt.

theedooz

Eens, dat had zeker netter gekund. Dat de lijnen van de zijkant naar de kop niet goed aansluiten komt omdat de frontseinen net wat te hoog staan. Toch is dat wat mij betreft qua vorm de best geslaagde 59 tot nu toe. Bij die van Van Biervliet klopt de algehele kopvorm niet.

stoomlokje

Voor de prijs van méér dan 300 € had dat veel beter gemogen, en zou alles perfect mogen zijn, zonder die fouten.