Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Nooddienstregeling

Gestart door rixke rail, 26 december 2006, 22:38:04 PM

rixke rail

Volgens de site van bttb zouden na nieuw jaar enkele p-treinen naar Brussel met dieselstellen gereden worden ! (41-ers dus !) Tot in maart zelfs !
Vanwege de brand in het tractie-onderstation vorige week.
Nl. P5308 Brussel-Zuid - Dendermonde
   P5328 Dendermonde (09:24) - Brussel-Zuid (10:00)
   P7967 Zottegem (06:29) - Brussel-Zuid (07:42)
   P7968     "    (07:31) -    "      "  (08:31)
   P8969 Brussel-Zuid - Zottegem
Ik dacht dat dat misschien interessant zou kunnen zijn voor treinspotters en -fotografen !
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Tiens ! En ik maar denken dat er hier treinspotters zaten, die het misschien kon interesseren ! ([:o)]) Niet dus ! ([:I])
Toch nog grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

trainfreak

Welke treinspotter spot er nu 41'ers[:D][:p]
Spoorse groeten
Dimitri

Anarchy


rixke rail

Ze zitten hiermee dus wel buiten hun "territorium", h? jongens ! ([:p])
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

SuSke

die 41'ers rijden op bijna alle zijlijnen.
ik denk dat de spotters die er zich voor interesseren deze al wel gevonden zullen hebben.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

die 41'ers rijden op bijna alle zijlijnen.
ik denk dat de spotters die er zich voor interesseren deze al wel gevonden zullen hebben.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

trainfreak

Geef mij dan maar de echte 'buskes' zoals 42, 43, 44, 45, 46 !!!!!
Da is teminste wa anders dan plastic...
Spoorse groeten
Dimitri

Greg

Persoonlijk vind ik de 41 een mooi treinstel.
Niet dat ik er speciaal zou voor omrijden zoals bij de 55igs [:p]. Maar als ik het tegenkom zal ik het vaak op foto vastleggen.

Ik wacht trouwens vol ongeduld op de 41 van Mehano.
Maar ik besef dat ik nog veel gelduld zal mogen hebben.[}:)]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Peter

Zoals reeds gezegd, rijden met de 44 of 45 geeft een bijzonder gevoel, al was het alleen maar het lawaai en de harde vering, zeker op de lijn naar Bastogne. Waar is de tijd.
De 41 zijn dan weer komfortabeler (behalve als je dicht bij de motor zit) en die rijdt hier regelmatig op de lijn Antwerpen-Boom-Puurs, zelfs drie gekoppelde stellen. Bij onze regelmatige trips naar Hasselt geven we de voorkeur aan de 41 (via Mol) in het heenrijden, en met de Break (via Aarschot) op de terugrit.
Met vriendelijke groeten
Peter

nmbs

wie heeft er gezegd dat die 41 ers treinen zijn [}:)]

SuSke

citaat:
Geplaatst door nmbs

wie heeft er gezegd dat die 41 ers treinen zijn [}:)]


Toen ik nog klein was, was alles wat vanzelf op sporen reed buiten de stad een trein de rest waren wagonnen. [:o)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

n/a

Hoe zit het nu met de 41'ers op lijn 60 ? Er is zeker niets van gekomen ?

dgrr57

de 4189 in Brussel-Zuid met de Kuifje-Thalys.




rixke rail

Da's een schoon plaatje, Patrick. [:p]
Dit soort dingen bedoelde ik dus in mijn aanzet, h? ! [;)]
De eerste foto in dit draadje, nog liefhebbers ? [8D]
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN