Nieuws:

Nu in MSM 253 PRAKTIJK: Een portaalkraan voor Sophan Industrie * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, deel 6: een lading steenkolen * Zijn oude grasmatten nog bruikbaar? * Een kolenopslag met spooraansluiting, deel 1

Hoofdmenu

Thiery Nicolas Collection

Gestart door Peter, 20 december 2024, 15:27:38 PM

Peter

Volgens de heden geleverde mail van Hünerbein in Aachen
zijn de uitgaven van de Nicolas Collection
daar terug leverbaar
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

In Frankrijk zijn zij steeds beschikbaar gebleven.

Edition du Cabri

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

Jappy

Hoe zit het eigenlijk met die uitgeverij. Maken ze nog nieuwe dingen? Ik dacht immers dat ze ermee gestopt waren, maar blijkbaar verschijnen er toch nog nieuwe drukken?
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Koen

Thierry brengt nog steeds boeken uit. Ik heb hem onlangs nog gesproken op een beurs in Frankrijk.
Hij richt zich nu voornamelijk op de Franse en Zwitserse spoorwegen.
Vroeger werkte hij via een distributeur in België maar die samenwerking is gestopt.
Ik koop zijn boeken via Cabri en als ik hem op een beurs zie, breng ik de boeken mee die ik nog niet heb.
Hij heeft net weer twee pracht exemplaren uitgebracht over de stoomlocs van de SNCF.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Jappy

Duidelijk, bedankt! Jammer van de Belgische uitgaven, 'Stomend België' en 'Treinen in België: de jaren '50' en '60' worden hier nog steeds op regelmatige basis uit de kast gehaald.

Maar die Franse boeken zien er ook wel goed uit!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Koen

Absoluut. Ik heb vermoedelijk alle boeken van België en Frankrijk. Zeer interessante documentatie  :). Misschien schaf ik in een later stadium ook de Zwitserse reeks aan.
Ze kosten wel wat maar het is echt de moeite waard.
Helaas bestaat er geen lijst van de uitgebrachte boeken. Ik heb de vraag aan Thierry gesteld maar helaas hebben zij geen lijst ter beschikking.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren