Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Model Loco France

Gestart door Jacques D, 02 december 2024, 16:46:21 PM

Jacques D

H0 2-rail en 3-rail + H0m&H0e - Digitaal
Hoofdzakelijk stoomlocs uit alle tijdperken met bijhorende wagens. Nadruk op België, Duitsland en USA + stoomtrams

loco

Bedankt voor deze melding. Daar zullen sommige liefhebbers van bouwdozen zeer gelukkig mee zijn.

Hadden ze al niet eerder andere modellen uitgebracht die vroeger ook door Jocadis werden uitgebracht? Of zijn dit de eerste die al eerder werden aangekondigd?

Rangeerduivel

Citaat van: loco op 03 december 2024, 09:14:31 AMHadden ze al niet eerder andere modellen uitgebracht die vroeger ook door Jocadis werden uitgebracht?

Ik meen mij te herinneren dat er ook al een model van de HLV99 beschikbaar was...
Misschien nog wel andere ook.

;)

Jacques D

Citaat van: Rangeerduivel op 03 december 2024, 13:24:40 PM
Citaat van: loco op 03 december 2024, 09:14:31 AMHadden ze al niet eerder andere modellen uitgebracht die vroeger ook door Jocadis werden uitgebracht?

Ik meen mij te herinneren dat er ook al een model van de HLV99 beschikbaar was...
Misschien nog wel andere ook.

;)
Type 99, Type 24 ("Revolver") en Type 39 ("Pershing") waren al beschikbaar.
Hoofdzakelijk stoomlocs uit alle tijdperken met bijhorende wagens. Nadruk op België, Duitsland en USA + stoomtrams

DFS

Ik heb inderdaad in het verleden al ren type 24 gebouwd van model loco. Ook meer recent een type 99 dewelke ik op een Piko cassis gebouwd heb. Rijd echt zalig! Vooral de fijne messing buffers zijn een serieuze verbetering ten opzichte van de oude wit metalen buffers

loco

Blijkbaar hebben ze in het verleden ook reeds het type 48 opnieuw uitgebracht. Nu bieden ze hiervoor alleen nog een verbeterd chassis aan.

Jacques D

Citaat van: loco op 05 december 2024, 10:26:47 AMBlijkbaar hebben ze in het verleden ook reeds het type 48 opnieuw uitgebracht. Nu bieden ze hiervoor alleen nog een verbeterd chassis aan.

Inderdaad, ze hebben het Type 48 ook reeds heruitgebracht met verbeterd chassis:

https://www.amf87.fr/prestashop/kits-model-loco-france/1620-e104-kit-2-140a-tender-23a-4000-nord-nord-belge-sncb-et-sncf-4000000019688.html?search_query=e104&results=2

Maar, voor elk model dat ze heruitbrengen is het verbeterd chassis ook afzonderlijk verkrijgbaar, zo ook voor dit type 48:

https://www.amf87.fr/prestashop/chassis-moteurs-seuls-pour-djhmodel-locojocadis/1769-e104c-kit-chassis-moteur-pour-2-140a-model-loco-4000000021179.html?search_query=e104&results=2

Dit is zeer interessant voor wie een Jocadis/DJH Model Loco heeft die niet of niet meer goed rijdt. Zelf heb ik zo'n chassis onder mijn niet meer rijdende Type 24 gemonteerd. Nu rijdt die als een juweeltje!