Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

twincenter en viessmann wisseldecoder.

Gestart door n/a, 23 december 2006, 17:57:08 PM

n/a

Kan iemand Matthieu helpen? We hadden onderstaande vraag gestuurd naar erwin.jansens. Maar hij blijkt een onjuist email adres te hebben. Nu wij weer deze model site bekijken blijkt bij al zijn antwoorden een n/a te staan.

vraag

Al enige tijd ben ik aan het stoeien om een Fleischmann twincenter en de Viessmann wisseldecoder 5212 aan de praat te krijgen. Ik heb de instructies gevolgd volgens het Fleichmann handboek.

Volgens de instructie kom ik duidelijk in het juiste programmeer scherm van het twincenter.

Wat ik ook probeer ( volgens de instructies)  ik krijg geen melding van een nummer op het scherm. Kleine proef opstelling gemaakt met een enkele schakelaar op de viessmann, ook geen resultaat.

Heb nu een aantal leveranciers erna gevraagd maar krijg eigenlijk niemand te pakken die echt iets ( praktisch) van de toepassing af weet.



Kan jij mij helpen?



MVG,



Matthieu.

namens M

Ton Osephius


INFO

citaat:
Geplaatst door matthieu

vraag

Volgens de instructie kom ik duidelijk in het juiste programmeer scherm van het twincenter.

Wat ik ook probeer ( volgens de instructies)  ik krijg geen melding van een nummer op het scherm. Kleine proef opstelling gemaakt met een enkele schakelaar op de viessmann, ook geen resultaat.




Het uitlezen of het inlezen van een decoderadres van een wisseldecoder is niet mogelijk, je kunt alleen maar een adres schrijven, dus lezen gaat niet. Dus een nummer in wat voor scherm dan ook zal nooit verschijnen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ERVIN

Ik heb ondertussen je mail aangekregen, en heb je ook een mogelijke oplossing gestuurd.[;)]