Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

De lang verwachte rijtuigen ...

Gestart door SuSke, 13 september 2024, 15:53:21 PM

RUNE

Niet gewacht om een serie aan te schaffen, het zijn dan ook zeer fraaie exemplaren met goede rij-eigenschappen. Ben dus dan ook ZEER tevreden met mijn nieuwe aanwinst.  :D
En deze zullen dus ook hun weg vinden naar Terminus, passen perfect binnen het plaatje.
Maar ja, zoals alles bij mij moet het vuiler, dus ben alvast begonnen met deze aan mijn air-brush te onderwerpen. Eerste rijtuig ondertussen gedaan en dus zal de rest volgen om volgende week in Wieze rondjes te draaien.

Voor en na van een 2de klas.

20240920_103818 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Herwig

    sssschoon sssstoffig   =  meteen een duidelijk verschil tussen 'plastiek' en een meer realistisch modelrijtuig.

Michael

Mooi resultaat, maar dat zijn we van jou Rudi intussen wel gewend
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

itchy

Enige info over de stroomvoerende koppelingen? Zo op het zicht lijken me deze compatibel met Fleischmann profi koppelingen of vergis ik me?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

RUNE

#49
Zijn stroomvoerende koppelingen, heb zelf geen Fleischmann maar lijken identiek en dus compatibel.
Elk rijtuig is trouwens voorzien van klein powerpack.

Anarchy

Citaat van: Sicco op 19 september 2024, 16:53:44 PMIk heb inmiddels naar meerdere mails heen en weer een antwoord wat ik 'denk' dat het is

De AD komt in november. Dan worden er nieuwe sets gemaakt, waarbij de AD in de plaats komt van de BD in de huidige sets. Dat worden dan sets ADx-A-AD-B of ADx-A-AD-B-B, dus relatief veel eerste klasse. Zo heb ik het begrepen. Ik heb nog wel wat vraagtekens bij de logica daarvan, omdat (volgens mij) een M4-trein een ADx OF AD had en de combi dus niet echt 'kan', maar iets anders kan ik er niet uit op maken op dit moment.

Sicco, heb je ook meer info over de UIC nummers? Bijvoorbeeld de set van twee bordeaux rijtuigen kan je kopen in de gewone versie, met rokerslijn en aangepast voor Frankrijk. Wil dit zegggen dat er dan zes verschillende UIC nummers zijn? Wat betreft de samenstelling van de sets is dit sowieso jammer. Uiteraard is de set van twee goed. Maar die van vier en vijf zijn toch vreemd samengesteld. Het probleem is als je enkele correcte samenstellingen wil maken dat je meerdere sets zal moeten combineren en onvermijdelijk met teveel rijtuigen gaat komen te zitten. BD en ADx of AD en ADx in dezelfde set is niet handig. Mijn inziens kan je beter sets van twee tot drie rijtuigen maken aangevuld met losse rijtuigen. Wel jammer want het initiatief op zich is prima!

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.