Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

MSM 249

Gestart door doomslu, 25 augustus 2024, 21:34:04 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Het is bijna niet te geloven maar hij is vandaag aangekomen in Zoetermeer.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

Wow! Hier nog niet...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Ook in Swifterbant (NL) vandaag reeds bezorgd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

hier stak hij ook in de brievenbus gisteren..

Heel wat fraaie banen zoals Terminus De Baan e.a (daarom niet minder mooi) wat mij betreft één van de fraaiste banen in overeenstemming met mijn voorkeuren....

Ook een bijzonder grote proficiat voor de schrijver,de fotograaf, de info-aanbieder die van de Doneauwaltzer(1993 - 2002) zo'n fastastisch infomatief(op alle vlakken, de schemat.voorstelling)artikel maakten.

Hoop bij de lancering van de 2 Railtour III sets men ook iemand vind die dit nog eens kan herhalen. Ook binnen dat thema is dit één van de meest interessante zoniet de interessantse artikel. Waarvoor dank !

ACFI

Trouwens,

Proficiat aan de ploeg van Modelspoormagazine voor hun 250ste uitgave.

Een dikke mercie

ACFI


doomslu

Citaat van: ACFI op 31 augustus 2024, 12:08:42 PMTrouwens,

Proficiat aan de ploeg van Modelspoormagazine voor hun 250ste uitgave.

Een dikke mercie

ACFI


Aan nummer 250 zijn we nu druk bezig!
Trouwens, Modelspoormagazine bestaat ook 25 jaar. Het eerste nummer dateert van september 1999!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ACFI

Vergeet het 0 nummer niet.

 8)  ;D  8)

BD1701

Ik heb mijn exemplaar ook gisteren ontvangen. weer mooie uitgave alvast.
Ik ben vooral ook heel blij met het artikel van de Donauwalzer, dikke proficiat voor zo'n mooie bespreking en info erover. Ik hoop dat er nog heel wat van deze artikels zullen komen van de Internationale samenstellingen want dit is een heel boeiend thema. En er zijn zeker en vast nog heel wat mogelijkheden daarover. Om maar een voorbeeld te noemen, de treinen tussen Amsterdam en Paris Nord vanaf de jaren 1980, want die hadden soms nogal gevarieerde samenstellingen volgens ik al op sommige foto's zag, maar ik mis er nog info en foto's van om een trein zo correct mogelijk samen te stellen.
 

Murphy

Citaat van: BD1701 op 31 augustus 2024, 22:59:18 PMIk ben vooral ook heel blij met het artikel van de Donauwalzer, dikke proficiat voor zo'n mooie bespreking en info erover. Ik hoop dat er nog heel wat van deze artikels zullen komen van de Internationale samenstellingen want dit is een heel boeiend thema. En er zijn zeker en vast nog heel wat mogelijkheden daarover.

Helemaal mee eens.
I like it.  8)  8)  8)  :P  :P  :P  :P  :P
Laat maar komen in de volgende edities.
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

deauke1960

Vandaag weer niet in de brievenbus  >:(  :(

goosebirdy

In de brievenbus verwacht ik geen Modelspoormagazine momenteel, wel in de winkels, maar in Nederland, omgeving Leiden, is 249 nog niet gesignaleerd, hier en daar nog een exemplaar 248...
Ook bij de Nederlandse online tijdschrift-aanbieders gaat het tot nummer 248.

Ik houd het altijd bij één magazine per maand om kosten te drukken en daar mijn interesse naar NL uitgaat, is Rail Magazine voor mij ook een optie, dus ik kijk altijd in de winkels per maand wat beste optie voor mij is. Rail Magazine is er wel, maar Modelspoormagazine laat op zich wachten om even door te bladeren...

Brossel

Weeral een fraai nummer!

Kleine toevoeging op het artikel Ramma 2024:

Foto nummer 2 toont een CC 40100 met een korte sleep Belgische rijtuigen. Volgens het bijschrift onderweg van Parijs naar Brussel.
De mannen van AFSA kennende rijden zij met treinsamenstellingen geheel volgens voorbeeld.
De trein op foto nummer 2 is dan ook een trein die geheel is samengesteld naar voorbeeld van de Internationaal nummer 330 / 331.

De INT 330 / 331 verbond echter Liege Guillemins met Paris Nord en terug.
Het leuke aan het treinpaar 330 / 331 is dat deze nogal kort was op het traject tussen Aulnoye en Liege G.
Tussen Paris Nord en Aulnoye reden de rijtuigen van INT 331 mee met de INT 487 Paris Nord - Brussel Schaarbeek.
De rijtuigen van de INT 330 reden tussen Aulnoye en Paris Nord mee met de INT 482, welke uit Brussel kwam.

De samenstelling van de INT 330 bestond op zaterdagen en maandagen uit vier SNCF rijtuigen (Corail VU A9 + VU B11 + 2x VTU B11). Deze samenstelling reed op vrijdagen en zondagen terug van Parijs naar Liege G.

Op de andere dagen van de week waren de INT 330 en 331 samengesteld uit slechts drie NMBS rijtuigen: een A en twee B's uit de series I4, I6 en/of I10.

Op de foto in het artikel een I4 A in C1 + een I6 B in C1 + een I6B in Memling livrei.

Oftewel een erg leuke trein voor in model... dan hebben de heren van AFSA goed begrepen  8)
 
Op naar nummer 250!
(al heb ik er inclusief teaser nr. 0 nu al 250 in huis  ;D )
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!