Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Een droom van een stroomtreinmuseum...

Gestart door Boemeltrein, 08 augustus 2024, 16:12:14 PM

Boemeltrein



Ik vrees dat menig museumlijn gaat watertanden bij het zien van zo'n remise, rechts zie je een geadopteerde Mikado van de SNCF rijvaardig zoals de andere stomers.
Het museum is te vinden tussen Koblenz en Zurich

janieburton

Wat is de naam van het museum en waar is het juist gelegen?
 

Sicco

Reverse Image Search heeft gelukkig snel het antwoord: Stiftung Bahnpark te Brugg. Er wordt dan ook Koblenz (CH) bedoeld en niet de veel grotere Koblenz in Duitsland.

Den Eric

Ikzelf vind het een ferme foto. Meer dan nen ferme foto zelfs.
Den Eric

hermanvk

Citaat van: Sicco op 08 augustus 2024, 17:35:23 PMReverse Image Search heeft gelukkig snel het antwoord: Stiftung Bahnpark te Brugg. Er wordt dan ook Koblenz (CH) bedoeld en niet de veel grotere Koblenz in Duitsland.
Website
Net mijn oude M-rail (40+ jaar) teruggevonden...:thumbup:

SuSke

En vlak daarnaast ligt "SBB Historic".
Lijktme gewoon één grote speeltuin met stomers op 1/1
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Murphy

Stroomtreinmuseum ???
Had eerder elektrische loc's verwacht.  ;D
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

Boemeltrein

Citaat van: Murphy op 09 augustus 2024, 16:43:11 PMStroomtreinmuseum ???
Had eerder elektrische loc's verwacht.  ;D
Die "oude" elektrische locs doen gewoon dienst in Zwitserland, velen trekken nu cargo maar vaak nog in regulier passagiersvervoer, sommige locs zijn meer dan 60 jaar oud en bollen nog steeds  ;) daarom begrijp ik niet altijd de NMBS waar men vaak de leeftijd van hun locs aanhaalt als oorzaak van vertragingen...